Voor Dunas D3 stond zaterdag de eerste zaalwedstrijd van 2023 tegen koploper ONDO D4 op het programma.
De eerste ONDO aanval wordt onderschept door Dunas, maar helaas verliezen wij de bal ook weer en scoort ONDO de 1-0. In een chaotische beginfase scoort Lotte de 1-1 vanuit een doorloop. Via aangever Luc scoort Lotte weer vanuit een doorloop, het is 3-2. De inzet van Dunas is goed, maar met slechte passen en gemiste kansen van Luc en Kim loopt ONDO uit naar 5-2.

Na de wissel begint ONDO met een mooi afstandschot 6-2. Tessa passt naar vrijstaande Tijs maar hij scoort helaas niet. In de verdediging gaat het fout bij overnemen van de dames waardoor het 7-2 wordt. Sem scoort via snelle tegenaanval de 7-3. ONDO blijft scoren en loopt uit tot 9-3. Mirthe miste enkele kansen, maar door goede afvang weet Tijs de 9-4 te scoren. Waarna ONDO uitloopt tot 11-4, de ruststand.

De Dunas verdediging werkt hard, vangt ballen af en verdedigt op tijd. Lotte scoort vanuit de doorloop de 12-5. Door foute passen in de aanval van Dunas weet ONDO verder uit te lopen naar 14-5. Een mooie aanval waarbij Lotte mist, Dani goed afvangt en zij direct aangeeft aan Luc voor de doorloop: strafworp. Luc scoort 14-6. Door positieve vibe in het team komt Dunas in goede flow, ze blijven bewegen en werken voor elkaar. In een snelle tegenaanval mist eerst Lotte, daarna Luc maar niet andere Luuk 15-7.

Mirthe wordt elke wedstrijd beter en scoort 15-8. De verdediging onderschept en via snelle tegenaanval gaat de bal van Tijs naar Mirthe en Sem scoort 15-9. De aanval speelt veel over en zoekt naar de kans, daar is Tijs 16-10. Hierna volgen 3 aanvallen op rij waarbij Tijs, Sem en Kim slechte passen waardoor de aansluiting helaas niet meer haalbaar is. Dunas blijft doorzetten en met het schot van Sem wordt het 17-11. Mooie combinatie van Sem, Kim en Tijs mist helaas maar Mirthe vangt af en scoort 17-12, de eindstand.

Een nederlaag waarvan te leren valt en een leuke thuiswedstrijd zal worden over 2 maanden.