Afgelopen maandag hebben Marin en Roos uit de C1 meegedaan met de eerste selectietrainingen van het RTC team U15.

Om in een RTC team terecht te komen zijn er een aantal selectierondes. Afgelopen maandag was die van U15 (kinderen onder 15 jaar) in de Sportcampus. De meiden hebben één of twee wedstrijdjes gespeeld om zo te kunnen laten zien wat ze kunnen en willen leren. Best wel pittig, omdat het tempo vrij hoog lag. Maar ze lieten zien dat ze best wel aardig mee konden komen!

Van allerlei verenigingen uit onze regio doen er kinderen mee om zo uiteindelijk samen een RTC-team West te vormen. Zo waren er ook twee meiden van ALO C1, waar Marin en Roos afgelopen zaterdag nog van wisten te winnen. Ook waren er kinderen die Roos nog herkende vanaf de F-jes. Nu dus medespelers in plaats van tegenstanders!

Dunas wil de komende jaren zich op een hoger niveau ontwikkelen, dus daar sluiten deze selectietrainingen goed op aan. Mooie ervaring voor onze jeugd om alvast te proeven aan “topkorfbal” en om als JTC te zien waar we ons op kunnen richten de komende jaren.

Marin en Roos doen op 13 februari nog een keer mee met deze selectieronde. Uiteraard wensen we ze ook dan weer heel veel succes en plezier. Zet ‘m op meiden!