Afgelopen zaterdag speelde de E2 tegen de laatste tegenstander van de poule: Die Haghe. Een middenmoter (3 gewonnen, 2 verloren). Maar zelf staan we ook slechts nog op plek 3, ondanks het beste doelsaldo. We beginnen de wedstrijd ijzersterk.

Vooral Zoë krijgt veel kansen (schoten en doorlopen), maar de bal wil er maar niet in. Pas in de 7e minuut is het Jaro die van dichtbij de 1-0 maakt. En in dezelfde minuut wordt het 2-0 via een goede uitbraak, waarbij Jaro heel goed ziet dat Zoë beter vrij staat dan hijzelf. Even later krijgt Isis een strafworp, maar die gaat er net niet in.

In het 2e kwart scoort Jaro een mooie doorloop, goed aangegeven door Carlijn. Ook Isis komt regelmatig onder de korf om aan te geven en als haar meisje probeert voor te springen, maar mist, kan zij zich omdraaien en scoren! (4-0). Dan krijgt Jaro een strafworp en gooit deze er keurig onderhands in (5-0). Ook Isis wordt weer verkeerd afgestopt en mag opnieuw een strafworp nemen. Helaas gaat deze net mis.

In het 3e kwart is Carlijn aan de beurt. De ene na de andere doorloop kan zij nemen. Mist ze de 1e drie, daarna gooit ze er 3 op rij in!!! Zo wordt het 8-0. Die Haghe krijgt via een strafworp de kans om een doelpunt te maken nadat Isis heel goed de tegenstander overnam, maar het meisje als jongetje bleek te spelen. De strafworp wordt gescoord (8-1).

In het laatste kwart maakt Zoë 2 mooie doelpunten. Eerst een doorloop en daarna een kansje dicht bij de korf (10-1). Die Haghe weet ook nog een doelpunt te maken na een prachtige lange pass, waardoor Carlijn net te ver weg was om goed te verdedigen. Het slotakkoord was voor Jaro die, nadat we al een paarschoten hadden gemist, de bal uiteindelijk er wel ingooide. Zo werd het 11-2 en weer een mooie overwinning. Niet alleen vanwege de doelpunten, maar zeker ook vanwege het spel wat steeds beter wordt. Zelfs de coach van de tegenpartij gaf ons complimenten voor het vertoonde spel 😊. Ga zo door E2.