Op zaterdag 4 februari speelde Dunas A1 de uitwedstrijd tegen Phoenix A1, een team waar onze A1 al vaker tegen speelde en tot nu toe steeds ruim won. Vandaag was het de beurt aan Annabel, Hugo en Milou om wissel te staan. Ruben is nog herstellende.

De wedstrijd werd geleid door een strenge scheidsrechter, die bij bijna iedere aanraking floot voor een overtreding. Daarmee wekte hij bij beide teams onbegrip en irritatie op, omdat soms niemand wist wie er iets fout kon hebben gedaan. Met name Sebastiaan kon aanvankelijk weinig goeds doen in de ogen van de scheids.

Bij Madjoe werd onze A1 enorm uit hun spel gebracht door de fluitwijze van dit type scheidsrechter en werd er mede daardoor verloren, nu wisten onze spelers er veel beter mee om te gaan. Op één na. De verdachte Q. T. moest op het matje komen en ontving (terecht) de eerste gele kaart van dit seizoen voor een Dunas-speler van de A1. Ook voor hem nog maar eens de tip: mondje dicht (en handjes thuis) tegen de scheids.

De wedstrijd ging heel gelijk op. Quinten T. maakte 1-1, Sebastiaan 1-2, Quinten T. scoorde uit een vrije worp 1-3. Maar Phoenix speelde sterk en wist goed bij te blijven. Olivier zorgde met een mooi afstandsschot voor 4-4 en Quinten B. benutte een stip: 4-5. Voor de rust scoorde Phoenix nog twee keer, dus de ruststand was 6-5.

Omdat Dunas de laatste weken een zwakke tweede helft heeft gespeeld, vonden de coaches het tijd om Annabel in de ploeg te brengen, want zij wist vorige week nog een punt uit het vuur te slepen. Annabel maakte het vertrouwen van de coaches meteen waar en scoorde 6-6, 6-9, 8-11 en 11-13 en daarmee wist Dunas een betere tweede helft te spelen en de winst naar zich toe te trekken.

In de tweede helft scoorden ook Celeste (6-7 en 6-8), Amelie (6-10) en Quinten T. (10-12). Tussendoor werden twee doelpunten van Phoenix afgekeurd, waarmee Dunas zeker niet mocht klagen. Met nog een paar minuten te gaan werd Hugo ingebracht als slot op de deur. Hij scoorde met een stip het laatste doelpunt van de wedstrijd: 11-14.

Alweer gewonnen van Phoenix, al ging het deze keer een stuk minder gemakkelijk. Volgende week komt Korbis A2 naar Zuidhaghe. De uitwedstrijd wonnen we, maar pas op: het is een niet te onderschatten tegenstander.