Dunas D3, 2e in de poule, speelde zaterdag een belangrijke wedstrijd tegen Fortuna D3, de nummer 3 in de poule.
Dunas begon goed aan de wedstrijd. Kim scoorde snel het eerste doelpunt : 1-0. Fortuna had in de beginfase het vizier nog niet op scherp staan en miste vele kansen. De Dunas verdediging vangt meerdere keren goed af, Tessa springt er goed uit tussen maar de bal komt goed bij Fortuna terecht 1-1. Na een fase met slordige passen en gemiste kansen laat het volgende punt op zich wachten. De verdediging blijft hard werken en Luuk en Tessa springen vaak er goed tussen om de bal weer in Dunas bezit te krijgen. Lotte scoort via doorloop de 2-1 en benut koelbloedig haar strafworp 3-1.

Na de wissel komt Fortuna snel tot 3-3. De verdediging herpakt zich en springt er goed tussen. Tessa krijgt in de aanval een strafworp, die ook zij (net als haar zus) benut 4-3. In de laatste minuut van de eerste helft scoort Fortuna de 4-4, waarna Dunas nog kan aanvallen en via een doorloop Sem de 5-4 scoort.

Na rust komt Fortuna snel tot scoren en lopen zij uit naar 5-6. Met een beauty van een afstandschot scoort Tijs de aansluitende treffer 6-6. Boaz verdedigt de sterspeler van Fortuna heel goed, ondanks verdedigt scoort de sterspeler toch de 6-7. Aan de aanval van Dunas om hierop een antwoord te hebben en dat doen ze! Sem's afstandschot gaat mis, maar Lotte vangt af en scoort de 7-7. Luc en Mirthe onderscheppen in de verdediging enkele ballen, maar de aanval benut de kansen niet. Afstandschot van Fortuna raak 7-8. Lotte scoort vanuit doorloop de 8-8. Tijs onderschept op de middenlijn de bal, waarna de aanval een mooie kans creëert maar helaas scoort Kim vanuit haar doorloop niet.

Na de wissel scoort Boaz, maar helaas is het verdedigt. Fortuna scoort wel 8-9. Bewegelijke Boaz speelt een hele goed wedstrijd, zijn schot gaat helaas mis, maar gelukkig staat Mirthe op de goede plek : vangt af en scoort 9-9. En daar is Fortuna met de 9-10. De spanning is al enige tijd voelbaar in de sporthal en het publiek geniet. Met een mooi afstandschot scoort Boaz 10-10. In de volgende aanval van Dunas verdedigt Fortuna de bal uit waarbij Boaz de bal onderschept en scoort 11-10.
Fortuna voelt de druk, de verdediging werkt hard en Fortuna mist waarna Dunas weer kan aanvallen. Mooie aanval waarbij Mirthe helaas mist. Fortuna scoort de 11-11. Dunas is in de aanval op zoek naar een kans, Tessa vangt de bal goed af en de bal wordt uit haar handen getikt : strafworp. Ook deze strafworp benut zij 12-11. Helaas scoort Fortuna nog de 12-12 en eindigt deze spannende kraker in een gelijkspel.