Op woensdagmiddag 12 april wordt het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi ook weer bij Dunas georganiseerd. Dit toernooi is voor Dunas een goede gelegenheid om weer nieuwe kinderen uit de groepen 3, 4, 5 en 6 kennis te laten maken met korfbal en onze vereniging. We zijn op zoek naar een heel aantal vrijwilligers die ons kunnen helpen om dit toernooi ook dit jaar weer in goede banen te leiden. Het is ieder jaar weer erg lastig om op woensdagmiddag vrijwilligers te vinden, dus als je kan, geef je dan op!

Het toernooi begint dit jaar om 13.30 uur en we verwachten de teams op ons veld rond 13.00 uur. Om ongeveer 16.00 uur zijn we waarschijnlijk klaar. We zijn dit jaar op zoek naar vrijwilligers voor de volgende taken:

Opbouwen en afbouwen
Voorafgaand aan het toernooi moeten de palen neergezet worden, de velden genummerd worden en de ballen naar de wedstrijdtafel gebracht worden. Na afloop moet het materiaal ook weer opgeruimd worden. We maken dit jaar hoogst waarschijnlijk alleen gebruik van de vaste lijnen op onze kunstgrasvelden, dus er hoeven dan geen losse lijnen uitgezet te worden. Wie wilt hierbij helpen?

Scheidsrechters
De meest lastige opgave voor dit toernooi is altijd het vinden van voldoende scheidsrechters. Om alle wedstrijden in goede banen te leiden hebben we hier ook een heel aantal mensen voor nodig. Er worden alleen viertallen-wedstrijden gespeeld, en het is niet nodig dat je regelmatig bij Dunas fluit. Dit is een goede gelegenheid om eens te oefenen en te kijken of je het fluiten leuk vind. Van alle vrijwilligerstaken hebben we de scheidstrechters het hardst nodig, en hoe meer mensen hierbij meehelpen, hoe minder wedstrijdjes er per persoon gefloten moeten worden. Kan jij hierbij helpen? Geef je dan op!

Barmedewerkers
Tijdens het toernooi is onze kantine geopend en kunnen de deelnemers aan het toernooi een hapje of een drankje bestellen aan de bar. Ben jij de perfecte gastheer of gastvrouw om de kinderen en hun ouders hiervan te voorzien? Laat dat dan aan ons weten.

Wedstrijdtafel
Zoals ieder jaar hebben wij Jos bereid gevonden om aan de wedstrijdtafel het hele toernooi in goede banen te leiden. Het omroepen van de wedstrijden en het bijhouden van de standen. Wie zou hem hierbij willen helpen?

Werving
Tenslotte zijn wij ook nog op zoek naar mensen die zouden willen helpen bij de werving van nieuwe leden tijdens het toernooi. Het toernooi is een goede gelegenheid om kinderen die nog niet zelf korfballen en hun ouders wat te vertellen over de leukste korfbalvereniging van Nederland. Ook moeten de vaantjes die wij van de gemeente krijgen vastgeniet worden aan een mooie Dunas-flyer, waarin de kinderen op ons toernooi worden uitgenodigd om eens mee te kokmen trainen. Wil jij de wervingscommissie hierbij assisteren?

Zoals je ziet zijn er tijdens zo'n toernooi veel taken die gedaan moeten worden. Vele handen maken licht werk, dus het zou fijn zijn als ook jij je opgeeft om hierbij te komen helpen. Ben je woensdagmiddag tussen 12.30 en 16.30 uur beschikbaar (of een gedeelte daarvan)? Laat dit dan aan ons weten door een mailtje te sturen naar werving@dunas-korfbal.nl. We zijn erg blij met je hulp. Uiteraard zorgen wij voor een leuk bedankje voor iedereen die die middag is komen helpen.