Zaterdag 25-3 was het gezellig druk in sporthal Zuidhaghe. Om half drie begon de A1 aan de wedstrijd tegen Luno A1. Annabel, Eline en Ruben zaten op de reservebank, Sebastiaan was afwezig.

Hugo begon flitsend, door al na 10 seconden met het eerste schot raak te mikken. Luno gaf aanvankelijk goed partij en scoorde de gelijkmaker. Quinten T., Olivier en Celeste brachten de stand op 4-1, maar Luno vocht zich terug tot 4-4. Bij die stand was nog niet duidelijk welke kant de wedstrijd op zou gaan. Maar net als bij de vorige twee overwinningen kwam Dunas in het tweede deel van de eerste helft op stoom. Mede op aanwijzing van assistent-coach Boaz van de E1 schoot Hugo twee uit twee raak in de korf. “En nou het koppie erbij houden”, was het advies van Boaz en dat werd door de spelers van de A1 begrepen, want Quinten T., Amélie en alweer Hugo zorgden voor een ruststand van 9-4. Scheidsrechter Sandor maakte er een prima wedstrijd van. Hij kreeg daarvoor in de rust al de beloning, want zijn dochters kwamen hem een knuffel geven.

Ook de tweede helft was Dunas heer en meester en de score liep langzaam maar zeker op. Vooral Quinten B. wist met drie treffers de korf goed te vinden. Tien minuten voor tijd maakte Ruben zijn rentree, nu hij hersteld is van een zware blessure. Hij scoorde de laatste van de wedstrijd: 17-5. Doelpuntenmakers: Amélie, Celeste en Ruben (1), Olivier (2), Quinten B. (3), Quinten T. (4) en topschutter Hugo (5).

Volgende week 1 april (geen grap) hebben we nog één zaalwedstrijd te gaan, uit tegen TOP A3.  De tweede plaats kan ons niet meer ontgaan, maar toch zou het leuk zijn als we het zaalseizoen winnend afsluiten, al is het alleen maar voor de eer!