Komende zaterdag is het zo ver. De E2 kan kampioen worden door ook de laatste wedstrijd te winnen! Dus komt allen om 12 uur in Zuidhaghe en moedig de E2 aan….

Zaterdag moest er wel eerst gewonnen worden van Refleks. Gezien we de vorige keer zeer ruim hadden gewonnen, mocht dat geen probleem zijn. Maar ja, je moet het nog wel even doen. Vanaf het begin was wel duidelijk dat we sterker waren. Refleks had moeite om de bal over te spelen omdat wij er bovenop zaten. Alleen de kansen wilde er nog even niet in. Na een mooie onderschepping van Zoë, schoot zij wel van afstand raak en even later was het Amber die na een goede onderschepping de bal naar Zoë speelde en zelf voor de doorloop kwam. Ze kreeg de bal wel wat ver van de korf, maar ze schoot bovenhands de bal er keurig in. Refleks deed wat terug na goed samenspelen, al leek het schot best goed verdedigd (1-2). Zoë scoort een mooie doorloop op aangeven van Carlijn en even later is het Jaro die van dichtbij de bal erin gooit na wederom een goede onderschepping van Amber! Nog in de 1e 10 minuten scoort ook Carlijn een doorloop en zo wordt het dus 1-5. In het 2e kwart doet Isis mee en toont meteen haar kwaliteiten. Een mooi schot na een doorloopbeweging brengt de stand op 1-6. En zo heeft iedereen dus gescoord vandaag! De aandacht verslapte wel een beetje, want het gaat wel erg makkelijk. Refleks profiteert er direct van en maakt 2-6. Vlak voor rust maakt Amber nog een doelpunt. Ze staat bij de korf om aan te geven, maar haar meisje let niet op. Dus omdraaien en knallen maar!

Hoewel we 2-7 voorstaan, missen de coaches wat pit die er tegen Odo wel was. Daarnaast moeten we niet te dicht bij elkaar te kruipen en juist vanuit de ruimte onze kansen creëren. De volgende 10 minuten is het “Zoë time”. Met 3 doorlopen op rij brengt zij de stand naar 2-10 en even later scoort zij zelfs haar 4e doelpunt op rij! Nu via een schot na goede onderschepping van Carlijn. Het wordt ook nog 2-12 via een schotje onder de korf van Isis na prima samenspel.

In de laatste 10 minuten gaan we nog even helemaal los. De bal wordt goed rond de korf gespeeld en wordt vaak onderschept. Refleks komt er bijna niet meer aan te pas en kan ons ook niet meer bijbenen. Er is een mooi afstandschot van Zoë na prima onderschepping Isis, een schot van Isis van achter de korf, een doelpunt van Amber na snel overspel vanaf de andere korf en wederom een afstandschot van Isis als haar meisje verkeerd inspringt. Zo wordt het 2-16, maar is de wedstrijd nog niet klaar. Carlijn en Zoë scoren na wederom snel overspel over het hele veld heen en Amber brengt de eindstand op 2-19 via een schot dicht bij de korf na de bal eerst goed afgevangen te hebben.

Een mooie wedstrijd met een prachtige score. En staan we eindelijk bovenaan in de poule met nog 1 wedstrijd te gaan.