Afgelopen zaterdag stond voor de F2 de wedstrijd tegen Weidevogels F3 op het programma. Dat is de ploeg die één plekje boven ons stond, dus de coaches verwachtten een leuke wedstrijd!

En dat werd het ook! David, Filemon, Lena en Nora starten in het veld en vanaf de eerste minuut was duidelijk dat Dunas F2 het betere team was. Er werd super goed verdedigd, waarbij iedereen direct zijn of haar tegenstander op zocht als Weidevogels de bal had. Iedereen bleef vervolgens ook dichtbij zijn of haar tegenstander, waardoor Weidevogels veel moeite had met overgooien en de F2 de bal vaak konden onderscheppen. Op het moment dat de F2 de bal had onderschept, ging iedereen direct vrijlopen. Het "treintje" was duidelijk zichtbaar en er werd snel overgegooid. Dit leverde een heleboel kansen op! Gelukkig wisten we de bal ook in de korf te mikken, het stond na de eerste 10 minuten 2-0. Chase en Amy komen het veld in en de F2 gaat in de tweede 10 minuten lekker door met waar ze waren gebleven! Er worden veel kansen gecreëerd en we mikken er nog eentje in, waardoor we met een 3-0 voorsprong de rust in gaan. Na de rust wordt duidelijk dat de F2 al een beetje moe wordt, waarbij we net wat minder goed bij onze tegenstander zijn en ook even vergeten op welke korf we moeten schieten (waarbij we één keer op de korf van Weidevogels schieten en ook direct scoren, een gelukje voor Weidevogels ;)). Gelukkig herpakt de F2 zich weer en scoren we ook nog twee keer in onze eigen korf. Eindstand: 5-1!

Wauw, wat een goede wedstrijd van de F2 en wat een mooie eindstand! Iedereen heeft super hard gewerkt en goed laten zien wat we oefenen op de trainingen. Steeds weer een stapje vooruit kwam mooi naar voren vandaag. Kortom, trotse trainsters bij de F2!