Zaterdag 25 maart speelde het eerste om 18.00 uur. Die middag had de A1, met coaches Jelle en Ly ruim gewonnen, het tweede had eveneens gewonnen en ook Jelle won met het derde dik verdiend, dus kon Ly met de rest van het eerste natuurlijk niet achterblijven. Maar ja, dan moest er wel gewonnen worden van ADO en dat zou geen gemakkelijke opgave worden. Annabel van de A1 startte in de basis, Elmo, Yeshe en Robert zaten op de reservebank. Lisa was geblesseerd.

De spelers en speelsters van de C1 liepen samen met het eerste op om zich te presenteren aan het publiek. Ook Vigo van de Kangoeroes liep mee op, hij zwaaide het hardst van allemaal en genoot.

De wedstrijd begon uitstekend voor Dunas. Justin maakte 1-0, Annabel scoorde de 2-0 en niet lang daarna zette Christiaan de 3-0 op het scorebord. De time-out die volgde, pakte niet goed uit voor Dunas. Het momentum kwam bij ADO te liggen. In deze fase zat het ook even niet mee met de scheids. Hij gaf ADO eerst een stip die werd benut en even later werd een prachtig doelpunt van Niek (onterecht?!) afgefloten voor verdedigd. Het werd in korte tijd 3-6. Kevin schoot de 4-6 binnen, Ly de 5-7, Annabel maakte 6-7 en bij de stand van 6-9 verzilverde Christiaan een stip: 7-9. Meteen daarna schoot Kevin de 8-9 in het mandje, niet veel later gevolgd door Annabel die de ruststand op 9-9 bracht.

Helaas maakte ADO na de rust meteen duidelijk dat het de punten mee naar huis wilde nemen, het werd al snel 9-13. Met een dubbele wissel werden Yeshe en Elmo ingebracht om de aanval een nieuwe impuls te geven. Dat lukte en daarmee ging de wedstrijd vanaf dat moment weer gelijk op. Dunas scoorde nog zes keer, maar omdat ook ADO nog zes keer scoorde bleef het verschil gelijk en werd de eindstand 15-19.

Vast staat dat Dunas zevende is geworden dit zaalseizoen en dat we iets tekort kwamen bij de meeste tegenstanders, al hebben de blessures en het vertrek van Jante daarbij wel meegespeeld.

Volgende week zaterdag 1 april is de laatste wedstrijd van het zaalseizoen, uit tegen ODO. Thuis verloren we met maar 1 doelpunt verschil, dus nog één keer alles uit de kast halen voor een overwinning!

Ook Sportsnap.nl schreef een stukje over Dunas 1 - ADO 1.

ADO te sterk voor Dunas

Op 25 maart 2023 werd er op Sporthal Zuidhaghe in Den Haag, een korfbalwedstrijd tussen Dunas uit Den Haag en ADO uit ’s Gravendeel gespeeld.

Deze wedstrijd in 2e klasse stond in tekens als ‘wedstrijd van de week’. Na de eerste 15 minuten wisten gasten uit ’s Gravendeel een doorbraak te forceren hebben een voorsprong geboekt. Daarna was het een inhaal wedstrijd geworden voor de thuisploeg, maar helaas was het ADO team te sterk gebleken en wonnen de wedstrijd met score 19-15. Voor de ploeg uit Den Haag was een wedstrijd van gemiste kansen.

Bekijk de foto's hier.