Dat het zaterdag 1 april spannend zou gaan worden, werd wel verwacht, want bij de thuiswedstrijd had onze A1 op het nippertje een gelijkspel uit het vuur weten te slepen. En ook al zijn de prijzen allang verdeeld, zowel TOP als Dunas wilden de laatste zaalwedstrijd echt wel winnen en dus werd deze wedstrijd bijzonder spannend en erg leuk om naar te kijken. Celeste, Milou, Hugo en Ruben begonnen op de bank.

Dunas ging meteen vol gas en aanvankelijk moest TOP in de achtervolging. De uitstekend fluitende scheidsrechter Witteman gaf Dunas een stip, waaruit Quinten T. de 0-1 scoorde. Een TOP-dame scoorde met een mooie doorloop de gelijkmaker. Olivier schoot met een droge knal de 1-2 binnen, maar TOP kwam weer langszij en even later kwam TOP zelfs op voorsprong. Nu moest Dunas steeds in de achtervolging. Het werd 3-3 (Annabel), 4-4(Jasmijn), 5-5(Quinten T.) en de ruststand werd 6-6 (Amélie).

Na 50 schotpogingen van Dunas en 39 van TOP, kun je zeggen dat Dunas het betere van het spel had. Het gemene gele ronde monster op één poot had deze keer echter besloten om de meeste Dunas-schoten via de rand weer weg te laten stuiteren. Het gunde Dunas maar 6 treffers. De korf aan de andere kant was juist heel meegaand, dus met minder schoten kreeg TOP toch ook 6 punten (het kan natuurlijk ook zijn dat zij iets beter mikten).

En hoewel er geen getuigen zijn, moeten we wel concluderen dat TOP in de pauze de korf lief heeft toegesproken, want ineens liet die gele engerd alle ballen van TOP door. Een partijdige korf: het is een unicum! TOPS eerste damesschot: 7-6, eerste herenschot: 8-6, 8-7(Olivier), eerste TOP- herenschot bij de volgende aanval: 9-7. Dunas kan nu ook gemakkelijker de korf vinden en daarom kunnen Annabel en Quinten B. snel weer gelijk te maken. Eerstvolgende dames-schot van TOP daarna: 10-9 en het eerste TOP-herenschot dat daarop volgde was ook alweer raak: 11-9. Het was bizar!

Nadat Annabel twee keer op rij scoorde, lukte het Sebastiaan ook om op de scorelijst te komen. Een 11-12 voorsprong was het gevolg. Na 8 minuten in de tweede helft was de Dunasscore al verdubbeld, dat ging de goede kant op. Maar TOP bleef erg gemakkelijk scoren, het werd 12-12. Ook Eline scoorde: 12-13, maar TOP maakte steeds weer gelijk, al ging het nu iets minder gemakkelijk. Olivier bracht Dunas weer op voorsprong, alweer maakte TOP de gelijkmaker: 14-14. Voor de Dunasfan was het om gek van te worden. En je voelt hem al aankomen: Het eerste TOP-schot daarna is alwéér raak. Nu is het de beurt aan invaller Ruben om gelijk te maken, het wordt 15-15. Invallers Milou, Celeste en Hugo deden er ook nog van alles aan om op de scorelijst te komen, maar helaas, TOP wist met nog twee doelpunten de winst naar zich toe te trekken. Eindstand 17-15. Verloren, maar wat was het een leuke wedstrijd. Doelpunten van Ruben, Eline, Quinten B. Amélie, Jasmijn en Sebastiaan (1), QuintenT. (2), Olivier (3) en Annabel (4).

Compliment aan TOP, dat in de tweede helft 11 keer scoorde uit 37 schoten en daarmee effectiever was dan Dunas, dat met 9 uit 40 net wat minder trefzeker was.

Zo, het zaalseizoen zit erop, nu snel weer naar buiten!