De laatste wedstrijd vin de zaalcompetitie van de C1 was tegen de nog ongeslagen nummer 1 in de poule (en kampioen) Phoenix C1 uit Zoetermeer. Tijdens de uitwedstrijd was deze tegenstander nog een maatje te groot gebleken, maar de C1 wilde graag het ongelijk bewijzen en nog wel een keer knallen, dus het publiek ging er eens goed voor zitten in Zuidhaghe.

Met in de aanval Marin, Vlinder, Babiche en Frederique en in de verdediging Amber, Roos, Binck en Jessie werd er gestart. Keano startte op de bank.

Na een wat slordig en nerveus begin kwam Phoenix al snel op 0-1. Frederique en Babiche hadden de zware taak om als heer twee sterke jongens van de tegenstander uit te schakelen. Dunas kwam steeds beter in de wedstrijd door kort te dekken, hard werken en zuinig te zijn op de bal bij balbezit. De eerste doelpoging van Marin ging nog mis, maar een 2e poging van Marin leverde de verdiende gelijkmaker op (1-1) na mooi aangeven door Vlinder. Het vertrouwen groeide en vooral werd er sterk verdedigd. Het was mooi om te zien hoe Babiche en Frederique onbevreesd de beide heren van Phoenix meermaals aftroefden in de onderlinge duels. Dit onder “hartstochtelijke” aanmoedigingen vanaf de tribune. Twee schoten van Jessie miste net de scherpte en Roos mikte net naast de korf na een mooie doorloop, maar er bleef goed geknokt worden om elke bal. Vlinder ging de fysieke strijd aan met haar fysiek sterke tegenstandster, Binck en Amber pakte een paar goede rebounds na gemiste schoten. Wat een energie en strijd! Genieten voor het publiek en wat een verschil met de uitwedstrijd eerder in het seizoen.

In een fase dat Dunas even wat slordiger was profiteerde Phoenix direct en via vlijmscherpe acties scoorde ze in korte tijd 5x terwijl de doelpogingen van Dunas net niet goed vielen.

Ruststand 1-6. Een stand die een iet wat vertekend beeld gaf van de verhoudingen in het veld de 1e helft.

Na rust kwam Keano er in voor Jessie, die noodgedwongen geblesseerd moest afhaken. Beterschap Jessie namens alle ouders!

Ook nu begon Dunas wat nerveus en slordig, waardoor Phoenix de 1-7 kon maken. Daarna pakte Dunas de goede draad vanuit de 1e helft weer op. Er werd gestreden om elke cm en met iets meer geluk hadden schoten van Vlinder en Marin scores opgeleverd. Keano verdedigde erg goed en slim en onderbrak menig aanval succesvol en Binck volgde zijn tegenstander overal. Na slim wedraaien kon Babiche van dichtbij eindelijke het verdiende 2e doelpunt maken. Nadat Roos een strafbal maar net miste kon Phoenix weer 2 keer scoren. Een sterke verdedigende “sandwich-actie” van Frederique en Babiche, waarbij ze de gevaarlijkste speler van Phoenix het scoren vakkundig belemmerde, was het startsein voor een sterke fase van Dunas. Het publiek ging nog meer aanmoedigen. Amber scoorde de 3-9 met een mooi schot en kort daarop scoorde Babiche de 4-9 na een schitterende doorloopactie op goed aangeven van Marin. Het had bijna 5-9 gestaan als Vlinder de fraaie loopactie binnendoor na de pass van Marin had beloond met doelpunt, maar de bal viel net aan de verkeerde kant van de korf. Ook schoten van Frederique en Marin hadden meer verdiend.

De eerste helft was Phoenix nog de partij met de meeste doelpogingen, maar in de 2e helft was dit omgekeerd.  Zo zie je maar dat je met de juiste instelling, hard werken en niet opgeven het zelfs de ongeslagen kampioen erg moeilijk kan maken en er had zelfs meer in gezeten als de kansen beter benut hadden geworden!

Toen blies de scheidsrechter voor het eindsignaal. Eindstand 4-9.

Phoenix gefeliciteerd met het kampioenschap en complimenten aan Dunas C1 voor de inzet en overtuiging en een dik verdiende 2e plaats in de poule. Een genot om naar te kijken en mooi einde van het zaalseizoen. Op naar het veld!

Een trouwe toeschouwer / trotse vader.