Deze wedstrijd mocht dan voor onze E3 de laatste van het zaalseizoen zijn, hij ging nog zeker ergens over. Er mocht immers niet verloren worden van Excelsior als Dunas de vijfde plaats in de competitie wilde bezegelen.
De E3 heeft er inmiddels een pittig jaar op zitten met veel verloop, waardoor het team inmiddels alleen nog bestond uit Imre, Juliëtte, Kathleen en Nick. Gelukkig hebben ze twee uitstekende trainers (Maco en Sam) en komen voor deze wedstrijd Lexie en Meadow uit de E4 dit team versterken. Let’s go!

Na een krachtige peptalk van coach Maco treden Juliëtte, Nick, Kathleen en Imre aan tegen de Delftenaren. En het wordt meteen duidelijk dat Dunas wil winnen! De eerste fase van de wedstrijd vindt bijna helemaal plaats op de helft van de tegenstander, met strakke korte passjes komt E3 vaak in de buurt van de korf. Al snelt scoort Kathleen 1-0! Excelsior lijkt behoorlijk onder de indruk van deze bliksemstart. Maar ze worden geholpen door een paar teamleden waarvan regelmatig de veters losschieten, waardoor de wedstrijd een paar keer moet worden stilgelegd. Dit geeft Excelsior de kans geeft om even op adem te komen, want de aanvallen van Dunas worden daarna steeds vaker geblokt. De strijd verplaatst zich meer en meer naar de helft van de thuisploeg. Gelukkig weten Nick en Imre daar steeds fanatiek de lange ballen van Excelsior te onderscheppen waardoor het na de eerste periode nog steeds 1-0 staat. Maar een nieuwe tactiek lijkt nodig wil de E3 voor blijven staan…

Maco trakteert onze spelers weer op een van zijn vlammende preken, wisselt Imre en Kathleen in voor Lexie en Meadow en de tweede periode begint.

En de invallers hebben er zin in! Lexie scoort zelfs bijna in de 11e minuut. De wedstrijd golft op en neer. De verschillende speelstijlen maken de krachtmeting een genot om naar te kijken: de strakke, gecontroleerde speelstijl van Dunas tegen de grote snelheid en diepe passes van Excelsior blijven in evenwicht. Nick en Juliëtte zetten alle zeilen bij en onderscheppen een hoop Delftse ballen, maar rond de helft van deze periode wordt het dan toch 1-1. Dit lijkt Dunas echter alleen maar meer energie te geven! Meadow rent nog sneller over het veld dan ze al deed en zoekt steeds de beste positie op. Lexie weet zelfs weer twee keer bijna te scoren. Maar ook Excelsior blijft het proberen. Ze lijken twee keer te scoren, maar doen dit gelukkig steeds nadat er al gefloten was voor een overtreding. Juliëtte weet nog in haar eentje een gevaarlijke aanval van de tegenstanders tegen te houden en zo blijft het bij rust 1-1.

In de derde periode heeft Maco Juliëtte en Meadow gewisseld voor Imre en Kathleen. Dunas is van tempo veranderd en doet het nu wat rustiger aan, maar blijft constant druk uitoefenen en zorgen er goed voor dat ze de bal in bezit houden. Via zorgvuldige, slim opgebouwde aanvallen weten Nick en Lexie bijna te scoren, maar Excelsior verdedigt ontzettend goed. Maar uiteindelijk, na een lange reeks passes rond de korf tussen Lexie en Imre is het Kathleen die voor de 2-1 zorgt! De door afleiden. En Excelsior ook niet, want zij lijken dit nodig gehad te hebben om weer goed in de wedstrijd te komen en weten nu vaker balbezit te houden en weer bij de korf van Dunas te komen. Ons team voelt het gevaar en begint sneller aan te vallen om maar te kunnen scoren, maar hierdoor worden de worpen ook slordiger en het is niet meer genoeg om door de ijzersterke Delftse verdediging heen te kunnen breken.

Voor de laatste periode van de wedstrijd zet Maco naast Kathleen en Imre nu weer Meadow en Juliëtte in. En dat lijkt een goede keuze want Meadow scoort bijna meteen! Helaas eindigt haar poging in een snelle counter van Excelsior, maar Meadow was alweer zo rap teruggerend dat ze deze zelf weet te onderscheppen. Dunas heeft in deze laatste fase een stuk meer uithoudingsvermogen dan de tegenstanders. Ongetwijfeld het gevolg van de beruchte Bijlstra Bootcamps die hiermee duidelijk hun nut aantonen! E3 blijft de hele tijd in balbezit en cirkelen rond de korf van Excelsior als een roede wolfjes, en worden uiteindelijk beloond met de 3-1, alweer van Kathleen! De buit lijkt hiermee binnen maar met nog maar een paar minuten op de klok wordt het helaas 3-2. Zou E3 hiermee dan alsnog de overwinning uit handen gaan geven? Niet als het aan Imre en Juliëtte ligt, want zij hebben aan het einde nog genoeg energie over voor een hele reeks pogingen op de korf van de tegenstander. Bijna aan het einde weet Juliëtte zich op een of andere manier tussen drie Delftenaren door te wurmen, de door Meadow gepasste bal te vangen en een prachtige goal te maken van vlak onder de korf. En dat bezegelt de wedstrijd!

Dunas E3 heeft met deze 4-2 een zwaar bevochten, welverdiende overwinning op zak en weet hiermee de vijfde plaats in de competitie vast te houden! Van harte gefeliciteerd!