De wedstrijd begon met een minuut stilte i.v.m. het overlijden van een ere-sponsor van Excelsior. Onze A2 spelers waren door hun coaches goed voorbereid met de analyse van de vorige wedstrijd. Joshi en Vincent hebben laten zien waar dingen fout gaan en hoe dit voortaan aan te pakken, super!

Het begin van de wedstrijd was gelijk actief en oogde (ik ben een leek hoor mensen) rommelig, maar wel met een drive! Sam schoot vrij snel op de paal, maar miste helaas. Niet snel daarna kwamen de tegenstanders voor. Het antwoord van Sam volgde snel: een mooi schot zorgde voor 1-1 op 7 minuten. Vlak erna kwam de tegenstander alweer met een antwoord: 1-2. Hierna volgde een spel met geweldige onderscheppingen van Jesper, Jazz die goed aan het verdedigen was, ook Sam als een vliegende Hollander ballen onderschepte en Emma die een paar keer schoot op de korf, maar die bal draaide er iedere keer uit. Jens maakte ergens nog 2-2 maar na een minuut of 15 stonden we 2-5 achter. Maco was hartstikke druk met zijn tegenstander en verdedigde fel. Lucie had ook duidelijk een opdracht en verdedigde goed. Jazz had nog een schot op de korf en ving ook goed af. We kregen nog een keer een vrije bal omdat Jens ineens op de grond lag onder de korf, helaas kwam daar geen punt uit. Even later wel: 3-6. Met veel schoten, die helaas misgingen, was Dunas klaar voor een peptalk in de rust.

Na rust begon Lucie met een doorloop actie, maar twijfelde en liep niet door. Zonde, je was er bijna! Iwan verdedigde een paar keer goed uit in combi met Sam, maar toch scoorde de tegenstander weer 3-7. Emma had vrij snel een antwoord met een mooie doorloop en die was raak: 4-7! Hierna volgde Jesper haar voorbeeld, BAMM 5-7. De tribune werd steeds enthousiaster want ondertussen leek het soms ook een rugbywedstrijd. Vaak ook bij de paal, Maco bijvoorbeeld, die dan een vrije worp meekreeg. Met nog een kwartier op de klok stond het 5-9. Renzo had een superschot op afstand: 6-9. Hierna werd het 7-9, weer uit een goeie actie vanuit de afvang. Verder was het soms tikkie takkie en kon deze verslaggever vanuit alle spanning niet alles noteren. Anna speelde stabiel zoals altijd en had een superdoorloop die helaas werd afgefloten. Hierna was er weer een wervelende aanval en Iwan schoot raak 8-10 en zoals altijd zag dat er weer uit alsof hij met veel gemak schoot. Hoe doet hij dat toch? Nog 8 minuten op de klok... En ik kan niet anders zeggen dan dat Dunas gestreden heeft, soms ook met rugby moves, wat resulteerde in een opstootje tussen Jens en zijn tegenstander. De wedstrijd eindigde met 9-11.

Maar ik kan niet anders zeggen: jullie hebben een geweldige wedstrijd gespeeld, stuk voor stuk allemaal. Jullie waren één team en hebben gestreden. Joshi en Vincent: top coaches! Hiermee werd de laatste Dunas wedstrijd in Zuidhaghe gespeeld en zien we elkaar weer op het veld.