Vooraf was duidelijk dat het geen makkelijk zaalseizoen zou worden, een lastige poule en een Dunas selectie die bezig is om de basis op orde te krijgen. De eerste helft van het veld liet al zien dat de ploeg zich wekelijks ontwikkelde als team en als individu. De eerste wijzigingen in speelwijze werden langzaam zichtbaar en met de komst van Jeffrey Mulder als assistent coach was ook de trainersstaf compleet. De eerste helft van de veldcompetitie werd dan ook keurig afgesloten met een gedeelde 2e plaats.
Resultaat is minder belangrijk
Na de wedstrijden in de Haagse Korfbaldagen ging het in de eerste thuiswedstrijd tegen Conventus voor het “eggie”. Hoewel de eindstand van 19-17 doet vermoeden dat dit een gelijk opgaande wedstrijd was, was het vooral Dunas die vergat in de tweede helft door te drukken. In de uitwedstrijd later in het seizoen lukte dit wel en werd Conventus, die overigens geen punten behaalde dit zaalseizoen, kinderlijk eenvoudig naar de slachtbank geleid (16-22).
Overigens zou Dunas meerdere keren zelf ook kansloos achterblijven. Zowel Oosterkwartier, Erasmus en Twist hadden geen enkel moment moeite met de equipe van Mafficioli en Mulder. “Je probeert je spelers vooraf zo goed mogelijk voor te bereiden op de wedstrijden, maar tegelijk zijn wij met een groeiproces bezig. Het resultaat is voor nu minder belangrijk, maar tegelijk wil je natuurlijk niet afgeslacht worden!”, aldus coach Richard Mafficioli.

Dunas was zeker niet kansloos
In een gelijkspel en een nipt verloren wedstrijd tegen Dijkvogels liet de ploeg zien dat het wel degelijk beschikt over een vechtersmentaliteit. Ook in de wedstrijden tegen ADO en thuiswedstrijd tegen ODO waren er kansen. Mafficioli: “Het is jammer dat we in een aantal wedstrijden niet 1 of 2 doelpunten meer scoren, dan pak je direct 3 tot 5 punten meer. Dan was je netjes in de middenmoot geëindigd, in plaats van de uiteindelijk degradatie naar de 3e klasse. Toch zijn wij tevreden met hetgeen we gezien hebben en is de mindset van de ploeg beter geworden.”

Succesvolle inzet van jeugdspelers
Mafficioli en Mulder konden helaas niet altijd een beroep doen op spelers, zo waren Ly Le en Christiaan Meij een aantal wedstrijden niet inzetbaar vanwege vakantie. Met de komst van Nima de Bos kon de afwezigheid van Jante de Lange, stage in het buitenland, gelukkig opgevangen worden. Verder zijn de inzet van Junioren als basisspelers en wissels een positief gevolg van de samenwerking tussen Senioren- en Junioren selectie, iets wat zeker van pas zal komen in de hervatting van de veldcompetitie.

Supporters bedankt!
“Wij willen alle supporters bedanken voor hun aanwezigheid bij zowel uit- als thuiswedstrijden en kijken uit naar de mooie wedstrijden die nog komen gaan. Op het veld hebben wij nog alle kansen om te promoveren naar de 2e klasse, laten we daar met z’n allen vol voor gaan!”, sluit Mafficioli af.