Ook de B1 sloot afgelopen zaterdag het zaalseizoen af. In het weekend ervoor was de vierde overwinning behaald tegen KVA, waardoor uitzicht bestond op het bereiken van de middelste (vierde) positie in de poule. Daarvoor moest zaterdag wel de thuiswedstrijd worden gewonnen van Vriendenschaar uit Bodegraven. Ook dat team had inmiddels vier keer een wedstrijd weten te winnen.

Onze B1 moest het deze keer doen zonder de afwezige Daila en Thomas, maar met een goed gevulde reservebank. Al snel na het begin werd duidelijk dat het een spannende middag zou worden. De teams waren aan elkaar gewaagd. Steeds nam Dunas een voorsprong en kwam Vriendenschaar snel daarna weer langszij. Zo ging het rap van 1-1 naar 3-3. Vriendenschaar had minder kansen, maar was efficiënt. Halverwege de eerste helft leidde dat voor het eerst tot een voorsprong van Vriendenschaar: het werd 3-4. Dunas counterde meteen en maakte de gelijkmaker.

Het hoge tempo bij beide ploegen verdween even, negen minuten lang werd er niet gescoord. Daarna liep de stand via 4-5 naar 6-5 bij rust in het voordeel van Dunas. De Dunassupporters zagen het met plezier aan, want het scorend vermogen van de B1 leek vandaag op orde te zijn.

Na de rust verdween het plezier op de tribune een beetje. De tegenstanders maakten de gelijkmaker, nadat de scheidsrechter toch echt al had gefloten. Hij besloot de treffer wel goed te keuren, wat tot onbegrip op de tribune en bij de trainers leidde. Even later ontstond opnieuw rumoer, toen een van de spelers van Vriendenschaar zich na een ongelukkige aanraking niet kon beheersen en onze Marijn omver duwde. Hij schrok er zichtbaar van en bood Marijn meteen zijn excuses aan. Toen kort daarna Vriendenschaar weer scoorde, zagen trainers Jeroen en Viktor genoeg reden om een time out aan te vragen.

Het nadeel van een time out is dat de tegenstander daarmee ook de gelegenheid krijgt een plannetje te bedenken. En in dit geval was het plannetje van Vriendenschaar misschien wel net iets beter. Want na de time out liep de achterstand van Dunas in een paar minuten op naar 6-9. Maar dat onze trainers geen koekenbakkers zijn, konden ze daarna bewijzen: met duidelijke opdrachten werden de wissels Marin en Edouard ingebracht, het speltempo ging minstens drie niveaus omhoog en beide wissels wisten te scoren. De spanning was meteen weer terug bij een stand van 8-9.

Bij 9-10 begon Dunas aan het slotoffensief. Jelle ging als een razende Roeland op zoek ging naar een score. Twee schoten en een strafworp gingen weliswaar mis, maar na een doorloop legde hij met één hand de bal in het mandje. Daarmee was de eindstand bereikt: 10-10.

Weliswaar niet de gehoopte overwinning, maar toch een bevredigend resultaat in de laatste zaalwedstrijd! De B1 liet in deze wedstrijd een goede teamgeest zien, had veel inzet en toonde veerkracht. Jeroen zag dat ook: "ik zie dat iedereen zich dit seizoen enorm heeft ontwikkeld en het is echt een mooi team geworden! Gemotiveerd en met veel plezier gaan ze de duels aan. Ze zijn gegroeid van eerst nog maar 6 doelpunten per wedstrijd, naar vandaag opnieuw 10 doelpunten." Viktor concludeerde dat dit team een leerzaam zaalseizoen heeft gedraaid: "Nu hebben we ook ambities voor het veldseizoen. Niet alleen beter worden qua veldspel, maar dat ook gaan uitdrukken in ons scorend vermogen. En als dat lukt, gaan we zelfs een gooi doen naar het kampioenschap!".