Het schoolkorfbaltoernooi was iets anders dan wat we gewend waren qua aantal kinderen, maar aan het aantal vrijwilligers lag het zeker niet! Een gezellige sfeer met kids van scholen uit de buurt. De Zonnebloem, Parkiet, Valkenbos, Abeel en Boldingh school waren met 11 teams lekker aan het korfballen in het zonnetje. Op de velden in de buurt (bij ALO, Die Haghe, HKV/OE, KVS en GKV) waren ook Haagse kids de leukste sport van het land aan het uitproberen.

De nieuwkomers als scheidsrechters deden het behoorlijk goed. Pascal (vader van Lisa en Levi), Benthe, Rosemin en Roos (uit de D1!) en later ook Edouard maakten hun debuut in het veld als scheidsrechter. Sandor, Niels en Giovanni floten ook weer een paar mooie potjes schoolkorfbal.

Maarten, Jos en Suzanne (moeder van Livia) hadden de wedstrijdtafel geheel onder controle. Grote en kleine uitslagen werden razendsnel verwerkt en ook met de tijdslimieten liep het gesmeerd. Achter de bar werden heerlijke broodjes knakworst en tosti’s gemaakt door ons welbekende duo Anny en Wies, maar ook Jolanda en Catrien (ouders D1) hadden de boel goed onder controle bij de kassa. Zelfs zo goed dat ze er soms even bij konden (stil) zitten! Monique de Leijster had alles van tevoren goed geregeld, dus dat was ook weer fijn.

Ouders Monique Pronk en Kathelijne (D1 en E2) stonden de werving bij met het rollen van vaantjes en flyers en praatjes rond de velden, om kinderen nog eens uit te nodigen bij Dunas.

Bij de prijsuitreiking stonden alle trotse ouders en blije kids te wachten op hun prijsjes, vaantjes en flyers. Alle vrijwilligers waren ook tevreden en hielpen nog even fijn met opruimen, vegen en de boel aan kant te zetten. De winnaars vandaag waren wel de Dunas vrijwilligers! Het was een top team, dank jullie wel allemaal!

En hopelijk tot volgend jaar als er weer 500 kinderen zijn!?