Precies vier weken geleden werd Luno A1 op een 17-5 nederlaag getrakteerd. Nu mocht Dunas A1 het op het veld bij Luno proberen te herhalen. Hetty Mamarazzi trakteerde alvast. Ook het eerste van Dunas had toevallig diezelfde middag hun wedstrijd tegen Luno, dus zij waren met zijn allen extra vroeg naar Linschoten afgereisd om de jonge beloften aan te moedigen.

Olivier stond vandaag reserve. Eline, Milou, Annabel en Ruben waren op vakantie, dus werd aan de B1 speelsters Imke en Rosa gevraagd of ze konden invallen. Imke startte in de basis, ze werd in de tweede helft afgelost door Rosa, die ook prima inviel.

Imke speelde een wedstrijd alsof ze al jaren rondliep in dit team. Ze scoorde ook het eerste doelpunt, niet lang daarna gevolgd door de gelijkmaker van Luno. Een tijdje later werd het 2-1 voor Luno. Verdedigend deed Dunas het daarna uitstekend, ze gaven niks meer weg. De tweede aanval van Dunas deed er enorm lang over om te scoren. Ze hadden 22 schoten nodig om de 2-2 te maken. Toen was het weer de beurt aan Imke om indruk te maken op het team. Met slimme doorloopjes die foutief werden verdedigd, kreeg zij twee stippen vlak na elkaar, die ze koelbloedig in het mandje liet ploffen. Opnieuw kostte het de tweede aanval weer veel tijd om de voorsprong verder uit te bouwen. Een glad veld, een oude bal en het trage spel van Luno kregen de schuld. (maar met maar 6 raak uit 64 schoten, moet je volgens mij gewoon beter mikken😉). De ruststand was slechts 2-6.

In de tweede helft begon het zachtjes te regenen en het spel van Luno werd nog trager, met langdurig balbezit. Daarom kreeg Dunas in de tweede helft veel minder schotkansen (slechts 38), maar daaruit werd wel veel vaker gescoord. Langzaam maar zeker liep Dunas uit naar een 5-15 overwinning.

Doelpuntenmakers: Amélie, Quinten B. en Hugo (1), Celeste en Sebastiaan (2), Imke (3), Quinten T. (5).

In de veldcompetitie staat onze A1 samen met Fiks en Avanti bovenaan. Dat gaat nog spannend worden! De volgende wedstrijd is op zaterdag 13 mei, thuis tegen Korbis A2.