Afgelopen zaterdag is het misschien opgevallen dat er een heuse cameraploeg op het veld rondliep. Die waren er niet zomaar, nee, die kwamen voor onze jongste talentjes bij de Kangoeroes!

In de zaalperiode hebben een aantal Kangoeroes weer meegedaan met een beweegproject. Dat is een onderzoek wat breed motorisch ontwikkelen en het succes hiervan bij jonge kinderen onderzoekt. Hierbij hebben de trainers allerlei leskaarten gekregen en gevolgd om zo onze Kangoeroes nog beter te leren bewegen. Er zijn zelfs kinderen tijdens de zaalperiode twee keer geobserveerd en gemeten in hun ontwikkeling hiervan. Vandaag werd er een filmpje gemaakt om zo het beweegproject aan te kunnen bieden bij scholen en andere sportverenigingen. Leren bewegen op jonge leeftijd maakt dat kinderen langer en beter blijven sporten de rest van hun leven, hoe mooi is dat?! Dat betekent dat kinderen bij Dunas hele goede korfballers kunnen worden.

Veel van onze Kangoeroes deden mee aan de promotiefilm en konden laten zien hoe goed zij kunnen bewegen en korfballen. Ballen gooien, over een beweegparcours, schieten in de korf, enz. Er zijn ook drie kinderen kort geïnterviewd, daar vertelden ze dat ze alles heel leuk vinden en ook heel goed kunnen. Zelfs de spierballen kwamen in beeld. De trainers waren best wel een beetje trots op onze kids en op onze club, dat hebben we goed gedaan!

Natuurlijk was het heel erg leuk dat Dunas hier aan mee mocht doen. Ook weer een mooie promotie voor de Kangoeroes, want bewegen is gezond. Wellicht komt er binnenkort ook een promotiefilmpje op onze website om zo te laten zien dat sporten en bewegen bij de Kangoeroe Klup ontzettend leuk en leerzaam is!

Neem gerust je vriendjes, buurkinderen of klasgenootjes eens mee, elke zaterdag van 10.00 tot 11.00 op het Stokroosveld. Met na afloop een lekker appeltje en limonade, verzorgd door onze gastvrouw Hetty. Tot snel!