Op 13 mei zorgde een stralend zonnetje ervoor dat het ondanks de frisse wind goed te doen was op het Stokroosveld. Dunas, 3e in de poule, kreeg DKV Victoria op bezoek dat thuis met 14-8 te sterk was gebleken. “Tijd voor een revanche”, vond speaker Bram, die vervolgens de beide teams en de mee oplopende kangoeroetjes voorstelde aan het publiek.

Dunas 1 begon fel en ijzersterk aan de wedstrijd. Kevin en Elmo scoorden en nadat Yeshe met een stip 3-0 maakte, deed DKV iets terug door ook uit een stip te scoren. Kevin was messcherp en smeet ook de 4-1 en de 5-1 door de korf.

Het lied: “ Dunas is on fire en DKV is terrified” werd gezongen door de Dunas Devils, maar dat liet DKV niet op zich zitten. Ze knokten zich in de wedstrijd en kropen langzaam dichterbij. Bij 5-3 misten beide teams een stip. Het was Kevin die daarna het verschil op 3 bracht. De dames van DKV wisten het toch weer spannend te maken door twee keer te scoren en zo werd de ruststand 6-5. Net als tegen Luno kon de wedstrijd nog alle kanten op, alleen ging het toen mis voor Dunas.

Toen DKV na 10 seconden in de 2e helft al 6-6 maakte, hield het publiek zijn hart vast. Het zal toch niet….? Dunas streed voor elke bal en uitblinker Kevin bleef “on fire”. Hij scoorde 7-6 en maakte uit een stip ook de 8-6.

Opnieuw schoot een DKV-dame raak. Scheidsrechter Rudi Speckens had nu helemaal de smaak te pakken in het uitdelen van stippen, want hij gaf weer een stip aan Dunas, waaruit Ly de 9-7 scoorde. Het werd 9-8, nu door een stip van een DKV-heer en dankzij een benutte stip van Fardau werd het 10-8. DKV kreeg nog twee stippen van de scheidsrechter, maar zij misten en zo werd de eindstand 10-8. Doelpuntenmakers: Fardau, Elmo, Yeshe en Ly (ieder 1) en Kevin (6).

Volgens week speelt Dunas de uitwedstrijd tegen Fluks in Noordwijk, een niet te onderschatten tegenstander. Maar met dezelfde inzet als vandaag gaat het Dunas vast lukken om twee punten mee naar huis te nemen.