Zaterdag 11 februari j.l. speelde onze A1 de beste wedstrijd van het seizoen. Met een prachtige korfbalshow versloegen ze Korbis A2 met maar liefst 24-11. Op 13 mei speelde onze A1 opnieuw tegen Korbis. Van dit team was al drie keer gewonnen, dus het vertrouwen was hoog. (Hadden ze toch maar even de verslagen doorgelezen, dan hadden ze geweten dat dit team altijd alles geeft en bij die laatste wedstrijd bijna even vaak op de korf van Dunas schoot, maar dat Dunas toen veel trefzekerder was.)

Ook vandaag weer knalde Korbis er meteen bovenop. Fel en explosief joegen ze Dunas af en daar had Dunas deze keer geen antwoord op. Het duurde dan ook niet lang of het stond 0-2.

Quinten B. schoot met zijn eerste schot raak, maar pas 18 minuten kwam Dunas op 2-2, dankzij een benutte stip van Annabel. Quinten T. maakte 3-2, maar Niels van Korbis maakte listig de 3-3. Dunas kwam maar niet in de wedstrijd en liet zich vaak aftroeven door Korbis, dat net even feller en explosiever was. Celeste scoorde nog in de eerste helft, maar de mannen van Korbis maakten gelijk: ruststand: 4-4.

Dat moest beter in de tweede helft, maar helaas werd het niet beter. Korbis kreeg evenveel kansen als Dunas, maar scoorde wel twee keer. Hugo kon met twee prima schoten de stand weer terugbrengen naar 6-6, maar daarna was het gedaan met de zuiverheid bij Dunas, terwijl de mannen van Korbis nog wel twee keer wist te scoren. Eindstand: 6-8.

Met een schotpercentage van slechts 6 uit 68 door Dunas en 8 uit 63 door Korbis was Korbis trefzekerder, maar toch vooral ook feller en alerter en dat maakte dat Korbis verdiend heeft gewonnen.

En zo speelde Dunas niet alleen de beste, maar ook de slechtste wedstrijd van het seizoen tegen deze tegenstander. Volgende week spelen we uit tegen Fortuna A3. Laten we hopen dat we dan de goede vorm weer te pakken hebben.