Het begon als een mooie dag…. Niet een hoopvol begin van dit verhaal. Maar niets is minder waar. Joshi en Vincent hadden andere bezigheden en vroegen mij de coaching van de A2 op me te nemen. Natuurlijk, die boys hebben het het hele jaar erg druk met onze kids. Ze steken er een enorme bak van hun vrije tijd in en verdienen het natuurlijk ook een keer wat anders naast het korfbal te doen. Geen probleem ik sta er zaterdag.

’s Ochtends al wat gespannen opgestaan. Maar keek naar buiten en zag een heerlijk zonnetje. Dit zou de mooiste dag van de rest van mijn leven worden. Dat gaf ik ook mee in mijn openingspraatje. Winnen is leuk, maar plezier blijft het belangrijkste. Ik heb dit team al eerder gecoacht en weet dat zij altijd super enthousiast blijven onder welke omstandigheden dan ook. Veel hoefde ik van tevoren niet te zeggen. Zij weten immers hoe ze het spelletje moeten spelen. Was ook wel een keer fijn om een wat kortere versie in de kleedkamer te horen. Ik begreep dat de echte coaches daar iets meer woorden voor nodig hebben. 😀

Even warmlopen! Wat inschieten en de wedstrijd kon beginnen. Zoals ik al zei, een heerlijk zonnetje, beetje wind. De perfecte omstandigheden voor een leuk middagje korfbal. De eerste helft draaide alles lekker. Er werden genoeg kansen gecreëerd. En daar kwamen ook nog wat mooie punten uit. Iedereen werkte hard voor elkaar. De tweede helft was het een kwestie van doorzetten om de voorsprong vast te houden. Dat lukte. Al ging dat in de laatste fase niet bij iedereen even gemakkelijk.

Ik heb er langs de lijn weinig aan hoeven toe te voegen. De inzet was klasse en ik zie dat alle kids hard voor elkaar aan het werk waren. Joshi en Vincent hebben dat maar goed voor elkaar gekregen. Tenslotte zijn zij de architecten van dit team. Net zoals Arne Slot voor Feijenoord. Haha.

De scheidsrechter heeft het spelletje goed onder controle gehad en er is geen kwaad woord gevallen. Ook de tegenstander ging maximaal. Het was een zeer sportieve wedstrijd. En wij liepen met de winst weg.

Als ik het team een cijfer moet geven is dat zeker een 8. Ik heb genoten. En ja, dat kwam door het spel, het weer en de supporters.

Oh ja, het begon als een mooie dag en zo eindigde het ook.

Joshi en Vincent, veel plezier weer met de komende wedstrijden.

Groet van de invalcoach die heeft genoten van de wedstrijd.