Zaterdagochtend speelde Dunas D3 de derde wedstrijd in de poule tegen Dijkvogels D2. Beide ploegen hebben voorgaande twee wedstrijden verloren, dus het beloofde een leuke wedstrijd te worden.
De aanval met Tijs, Luc, Mirthe en Tessa begon fel. Luc miste zijn doorloop, waarna Mirthe goed afving en scoorde: 1-0. De aanval was goed in de afvang en creëerde veel schot- en doorloopkansen, maar helaas viel het tweede doelpunt niet.

Na twee 'middellijn'-blessures aan de Dunas kant kwamen Boaz (voor Tijs) en Kim (voor Mirthe) in het veld. Na de wissel stonden Lotte, Dani, Luuk en Boaz in de aanval. Luuk combineerde met Tessa voor de doorloop en miste helaas, door goede afvang komt de bal nog wel bij Boaz en met een mooi afstandschot scoorde hij de 2-0. Dijkvogels wist ook de korf te vinden: 2-1. Op snelheid maakte Lotte via een doorloop de 3-1. Een mega afstandschot van Luuk komt in de korf, maar ging er helaas weer uit. In een aanval hebben alle vier de Dunas spelers een kans gekregen, maar helaas lukte het ze niet om te scoren. Luc verdedigde goed en Lotte scoorde via een doorloop de 4-1. Met 5-1 ging Dunas de kleedkamers in.

In de tweede helft stond Tijs op dugout hoogte, enkele meters vanaf de middellijn, met de bal. Trainer Quinten riep nog: "Nee, nee!" En ja hoor, Tijs scoorde fenomenaal de 6-1. Dijkvogels deed direct wat terug en scoorde hun tweede doelpunt: 6-2. Dani ving goed af en kon daaruit scoren: 7-2.

Na de wissel scoorde Luuk met een mooi afstandschot het achtste doelpunt voor Dunas. Dijkvogels kwam steeds meer in de wedstrijd en kwam zelfs terug tot 8-6. Trainer Quinten riep het aanvalsvak bij elkaar voor instructies. Dat werkte, want Luuk scoorde de 9-6 en de aanval erna maakte Lotte de laatste van de wedstrijd: 10-6.