Het was goed vertoeven afgelopen zaterdag in Noordwijk, het zonnetje scheen, maar er stond wel een verraderlijk windje. Dunas moest het in Noordwijk opnemen tegen Fluks dat momenteel de 4e plek inneemt. Beide ploegen kunnen samen met DKV Victoria nog aanspraak maken op de 2e plek in de poule welke recht geeft op promotie naar de 2e klasse.

Voorafgaande aan de wedstrijd was er 1 minuut stilte wegens het overlijden van een broer van de gebroeders Passchier. Hij verloor op 29-jarige leeftijd de strijdt tegen kanker. Wij wensen namens Dunas de familie en vrienden ontzettend veel sterkte met dit verlies.

Van begin af aan was het een gelijk opgaande wedstrijd en beide ploegen hadden veel kansen nodig om uiteindelijk te scoren. Of dit volledig aan de wind te wijten was valt te betwijfelen, verdedigend werd er namelijk door beide ploegen alles gegeven. Toch was het Fluks dat kort voor rust een voorsprong van 2 punten op het scorebord zette, 8-6.

De keren dat Dunas met een achterstand bij rust alsnog de winst wist binnen te slepen, zijn op 1 hand te tellen. Kortom, het zou toch niet zo zijn dat Dunas uit bij Fluks de kans op promotie zou vergooien?

Het lukte Dunas in de 2e helft om meer grip te krijgen op Fluks en ook de wissels pakten goed uit! Alle spelers die ingebracht werden, hadden slechts een paar balcontacten nodig om uiteindelijk een score op het scorebord neer te zetten. Zo wist Kevin zelfs met z'n tweede balcontact een doelpunt te verzilveren en zo lukte het Dunas om een klein gat van 2 punten te slaan. In de spannende eindfase moest Robbert Kipp met materiaalpech de wedstrijd helaas verlaten. Zijn bril begaf het enkele minuten voor tijd. Toch wist Dunas het gat uiteindelijk uit te breiden naar 4 punten en floot scheidsrechter Van Pelt bij een stand van 15-19 voor het einde van de wedstrijd.

Dunas doet dus goede zaken en behoudt hiermee de gedeelde 2e plaats met DKV Victoria, die op haar beurt nipt wist te winnen van De Eemvogels (12-11). Er volgt dus nog een spannende eindfase van de competitie, te beginnen met de thuiswedstrijd tegen Purmer op 3 juni. Dunas zal samen met de Dunas Devils alles op alles zetten om de punten in het Haagse te houden, kortom: Be There!