Afgelopen donderdag was het zover, het schutterstoernooi bij Dunas. 13 kinderen uit de F- en E-teams, 9 duo’s uit de D- en C-teams en 45 duo’s uit de senioren, B- en A-teams gingen de strijd aan om schutter van het jaar te worden.

De dag startte om 10.00 uur met de F-, E-, D- en C-jeugd. Wat een hoop doelpunten zijn er gemaakt! Zo werden er in sommige wedstrijdjes wel meer dan 20 doelpunten gemaakt. Tussen de wedstrijdjes door werd er enthousiast op de springkussens gesprongen en moesten er wel eens snel schoenen worden aangedaan, omdat de tijd tussen de wedstrijdjes snel kon gaan. Na negen rondes bij de F- en E-teams was het tijd voor de halve finales, waarbij Kathleen het tegen Juliette opnam en Boaz tegen Puck. Het was erg spannend, waarbij Juliette en Puck wonnen en de finale mochten spelen. Wat een mooie doelpunten zijn er door beide meiden gemaakt! Het was Puck die uiteindelijk de meeste doelpunten maakte en schutter van het jaar bij de F- en E-teams is.

Bij de D- en C-teams vonden na acht rondes de halve finales plaats. In de ene halve finale namen Roos en Marin het op tegen Frederique en Amber en in de andere halve finale stonden Mylene en Jazlyn tegenover Tessa en Lotte. Ook deze meiden hebben een hoop doelpunten gemaakt, waarbij uiteindelijk de C-tjes Roos en Marin in de finale stonden tegen C-tjes Mylene en Jazlyn. Roos en Marin, die ook hun outfits op elkaar hadden afgestemd, waren in de finale het meest trefzeker en zijn de schutters van het jaar bij de D- en C-teams.

Complimenten voor alle deelnemers, want iedereen heeft ontzettend zijn best gedaan en het was een gezellige ochtend! Ook bedankt en complimenten voor de ouders, omdat zij alle kinderen zo goed hebben geholpen met het afvangen en bijhouden van de score.

Na het ochtendprogramma was het om 13.00 uur tijd voor de senioren en de B- en A-teams. 45 duo’s gingen de strijd aan voor de grootste bokaal die in de prijzenkast in de kantine te vinden is; de wisselbokaal voor de schutters van het jaar.

Met beide tien punten uit de poulefase was de verwachting halverwege de middag dat de finale zou gaan tussen dé schutters van vorig jaar, Yeshe en Kevin, tegen Johan (welkom terug?) en Jordy. Maar waar het eerstgenoemde duo waarschijnlijk net te veel zelfoverschatting, of te veel biertjes, de das om deed was ook het andere duo niet tegen het sterke speelveld opgewassen. Korfbal is een gemengde sport, al waren de gemengde duo’s deze dag in de minderheid. Wel kwamen er vier dames duo’s de poulefase door en wisten Ly en Nima de finale te halen. Hun tegenstander wist in de halve finale maar liefst zestien keer te scoren; Cyril en Jeffrey waren dan ook een terechte finalist.

Waar het de vorige rondes nog vaak spannend was geweest, was de scherpte bij de dames in de finale helaas niet meer aanwezig. Cyril en Jeffrey waren dan ook de terechte winnaars en hun namen zullen worden gegraveerd op de bokaal. De dames ontvingen wel een ’net-niet-schutter van het jaar’ T-shirt en ook de fles prosecco maakte een hoop goed.

Het was een heerlijke Dunas dag met goed weer, veel Dunanezen maar ook een heel aantal niet- of oud-leden. Bedankt voor alle medewerking achter de bar en de BBQ, zonder al deze vrijwilligers zijn zulke dagen niet mogelijk. Blok Hemelvaartsdag 2024 alvast in de agenda’s, oefen een jaar lang en wie weet ga jij volgend jaar met de ‘schutter van het jaar’ T-shirt naar huis!

De foto's van het schutterstoernooi zijn te vinden in onze besloten Facebook-groep.