Afgelopen zaterdag was het tijd voor alweer de derde wedstrijd van deze veldcompetitie voor de F2. Na een "comeback" in de eerste wedstrijd met uiteindelijk een nipte winst was de tweede wedstrijd lastiger en werd er verloren. Dat maakt voor de F2 alleen niets uit, want iedere week staan deze kids weer met een lach op het veld!

We misten alleen Bibi deze wedstrijd tegen DES en de andere zes toppers waren er weer klaar voor. De F2 kan van tevoren goed zelf vertellen wat we moeten doen: verdedigen met lange armen, dichtbij je tegenstander blijven, in de aanval in beweging blijven en blijven kijken naar de bal. Dit ging allemaal ook super goed! Naast verdedigen met lange armen werden de armen ook gebruikt om het gooien en schieten lastig te maken, want dat is natuurlijk waarom we verdedigen. Ondanks het goede verdedigen wist DES in de eerste 10 minuten toch een keertje te scoren. Dat lukte ons echter ook! Met mooie "treintjes" werden er goede kansen gecreëerd en Chase wist, zonder de korf te raken (!), het eerste doelpunt te maken. De tweede 10 minuten hadden we even een dipje. Op het moment dat we niet meteen mee renden met onze tegenstander, konden zij de bal snel overgooien en vaak schieten. DES scoorde er vier en wij één, waardoor we met een stand van 5-2 de rust in gingen. Als iedereen hard zou blijven werken, hadden de coaches het volste vertrouwen dat het goed zou komen met de F2. En wat is er nog hard gewerkt de tweede helft! Er werd goed vrijgelopen, waarbij duidelijk naar voren kwam wat we hebben geoefend de afgelopen weken. In de verdediging konden sommigen ook al kijken naar zowel de bal als de tegenstander, super zeg! Dit goede spel resulteerde in drie doelpunten, maar DES bleef helaas ook scoren met twee doelpunten. Met een stand van 7-5 gingen we de laatste 10 minuten in en deze verliepen ongeveer hetzelfde als de 10 minuten daarvoor. Er werd super hard gewerkt en mooie kansen werden gecreëerd. Helaas konden we niet meer genoeg scoren om te winnen, maar met een eindstand van 10-7 mag de F2 heel trots zijn op zichzelf!

Over twee weken mogen we weer tegen DES spelen, dus dat belooft een leuke wedstrijd te worden!