Het einde van het seizoen is in zicht en we zijn dan ook aangekomen bij de laatste teams van de week. Dit keer staat onze oudste jeugd in de spotlight, namelijk de A1 en A2!

Want wie zijn de spelers uit onze A-teams eigenlijk?

De A1 bestaat uit Amélie, Annabel, Celeste, Eline, Jasmijn, Milou, Hugo, Olivier, Ruben, Sebastian, Quinten B. en Quinten T. Dit jaar was het aan Jelle en Ly de taak om deze ploeg verder te brengen in hun ontwikkeling en de mensen die erbij zijn gekomen goed in te passen. Vanaf de start is er gewerkt aan een spel waarbij alle spelers en speelsters uit de voeten kunnen op meerdere posities en gevaarlijker worden. Met ups en downs weet de A1 zich dit seizoen meer dan verdienstelijk staande te houden en draait zowel op het veld als in de zaal bovenin mee in de wedstrijdklasse. De ontwikkeling van het team is er dan ook een op trots op te zijn! Ook wordt er ook meer samengewerkt met de selectie. Menig A1 speler heeft gespeeld dan wel ingevallen bij het eerste, maar de A1 is ook altijd bereid om andere seniorenteams uit de brand te helpen.

Emma, Anna, Jazz, Lucie, Jens, Sam, Maco, Jesper, Renzo en Iwan zijn de spelers van de A2. Emma schiet niet vaak in wedstrijden, maar op het moment dat zij wel schiet, is zij gevaarlijk en schiet zij heel vaak raak. Een belangrijke speelster dus! Wie heel fanatiek is en er iedere wedstrijd weer voor gaat, is Anna. Daarnaast is zij niet bang om haar mening te geven, wat fijn is voor haar teamgenoten. Jazz is gedurende het seizoen steeds meer gaan kijken voor haar eigen kansen in wedstrijden, wat maakt dat zij steeds belangrijker is geworden voor haar vak. Heel mooi! Wie rust uitstraalt in het veld, is Lucie. Ze kijkt goed wat er moet gebeuren in het vak en dat is fijn voor haar medespelers tijdens het rondspelen van de bal. Jens is een hele snelle heer en maakt daar elke wedstrijd weer goed gebruik van. Altijd leuke acties van Jens in een wedstrijd! Wie ook een snelle en fanatieke heer is, is Sam. Deze snelheid gebruikt hij goed tijdens het verdedigen en hij onderschept veel ballen. Dit kan hij echter niet zonder Maco. Ook Maco maakt goed gebruik van zijn snelheid en dit maakt dat Sam en Maco een super duo zijn in de verdediging. Iwan is de langste heer van het team en daar maakt hij goed gebruik van. Staat Iwan in de rebound, dan heeft hij ook elke bal! Wie lekker fanatiek is, is Renzo. Hij heeft er altijd zin in en dat is goed te zien in de wedstrijden, zeker als hij weer een mooi doelpunt maakt! Ook Jesper is een lange heer en maakt hier, net als Iwan, goed gebruik van onder de paal. Jesper kijkt altijd goed voor zijn eigen kansen rondom de paal en maakt vanuit deze kansen mooie doelpunten!

Tot slot zetten we graag ook nog even de trainers van deze teams in de spotlight. Dat zijn namelijk Jelle en Ly (A1) en Joshi en Vincent (A2). Dankzij deze enthousiaste trainers hebben beide A-teams een mooie ontwikkeling doorgemaakt en staan zij met veel plezier op het veld.