De JTC – de jeugd technische commissie - houdt zich binnen Dunas bezig met alles rond het korfbalspel. Denk aan het samenstellen van de teams en het aanstellen van de trainers en nog veel meer. Na de zomer komt er naast de commissie voor de jeugd, een technische commissie voor senioren. Voorzitter Sandor Post vertrekt en er komen nieuwe mensen bij. We praten je bij over alle veranderingen.

Wat doet de (J)TC?
Je zou kunnen zeggen dat de (Jeugd) Technische Commissie het hart van de vereniging vormt. En daarmee willen we geen afbreuk doen aan de andere commissies natuurlijk! Want waar zouden we zijn zonder onze bloeiende kantine, de activiteiten voor de jeugd en goed materiaal…. Maar we zijn een kórfbalvereniging en binnen de JTC draait alles om dat spelletje. Teams samenstellen, trainers/coaches aanstellen, trainers begeleiden en opleiden zijn taken van de JTC. Ze stellen ook de scheidsrechters op en zorgen voor invallers/reserves bij de teams. En de JTC zorgt voor de inhuur van sporthallen/gymzalen), ze maken het trainingsschema voor het veld- en zaalseizoen en onderhouden de contacten met de KNKV (de Korfbalbond). Kortom, een breed en belangrijk takenpakket.

Jeugd en senioren hun eigen TC
Vanaf komend seizoen gaat er het een en ander veranderen. Een van de belangrijkste vernieuwing is dat er twee commissies komen: een voor de jeugd (JC) en een voor de senioren (TC). De commissies zullen nauw contact hebben en samen werken waar zaken overlappen, maar door de commissie te splitsen kan de aandacht beter verdeeld worden over de jeugd en de senioren.

Gaan en komen
Ook in de personele hoek wijzigt er het een en ander. Sandor Post vertrekt als voorzitter en lid van de JTC. Ly Le en Jamey Lintjes stoppen ook met hun werk voor de JTC. Jamey blijft wel nauw betrokken bij het begeleiden en opleiden van jonge/onervaren trainers.  Inmiddels zijn er ook nieuwe mensen bij gekomen. Ilonka Schouten is vanaf februari mee gaan draaien en zal officieel plaatsnemen in de commissie. Daarnaast hebben Els Buitendijk, Rimmie Meijs en Daan van de Meeberg zich gemeld om zich specifiek in te gaan zetten voor de senioren.

Ontwikkelingen
De JTC is het komend jaar vooral druk met de verdere ontwikkeling van het Dunas DNA en de wedstrijdsport. Daarover lees je regelmatig op onze site. Nieuw dit jaar is het project ‘Scheidsrechters’ dat binnenkort van start gaat. Doel van dat project is het aantal scheidsrechters binnen Dunas te vergroten én de kennis over de spelregels te verbeteren. Sandor zal voortrekker zijn van dit project, hierover lees je binnenkort meer.