Zaterdag 3 juni was het lekker druk langs de lijn bij Dunas. Het eerste, dat nog kans heeft kampioen te worden omdat koploper Luno punten liet liggen, mocht spelen tegen het nog puntloze Purmer. Spelertjes van de Dunas F-teams liepen vrolijk zwaaiend mee op bij het voorstellen van de spelers aan het publiek. De Dunas Devils zorgden voor de sfeer.

Het aanvalsvak met Lisa, Fardau, Justin en Kevin begon fanatiek en greep het initiatief, maar het kostte wel enige moeite om de korf te vinden. Uiteindelijk lukte het Kevin om als eerste te scoren, maar niet lang daarna volgde de gelijkmaker. Nu was het tweede aanvalsvak met Nima, Ly, Robert en Yeshe aan de beurt om het Purmer lastig te maken. Robert scoorde meteen 2-1 en Nima wist met haar derde poging ook raak te mikken: 3-1. Uit een stip maakte Justin de 4-1 en ook Lisa scoorde: 5-1. Purmer, dat al snel door had dat er bij Dunas niets te halen viel, richtte de pijlen op scheidsrechter Jordi Roeleven, in de hoop deze te kunnen beïnvloeden. Daar gaf deze scheids, die op geen fout te betrappen was, geen gehoor aan. Sterker nog, de zeurende Purmer-coach werd na twee waarschuwingen getrakteerd op een gele kaart. Het maakte wel dat de sfeer wat minder plezierig werd. De rest van de eerste helft bleef Dunas de wedstrijd beheersen, maar de score liep toch wat te langzaam op. Bij rust was het 7-3, (doelpunten van Yeshe en Kevin). Met een schotenverhouding van 61-33 was wel duidelijk dat Dunas een stuk sterker was.

In het begin van de tweede helft liep de score wel snel op, vooral dankzij Nima, die uit een stip 8-3 en even later ook de 9-3 maakte. Ook Fardau scoorde, waarna een Purmer-heer na 13 minuten in de tweede helft de stand van 10-4 op het scorebord zette. Ook Yeshe scoorde er daarna twee achter elkaar, waarvan 1 uit een stip en toen Kevin de stand op 13-4 zette, was het wel gedaan met de weerstand van Purmer. Ze bleven wel schieten op de korf, maar de zuiverheid ontbrak.

Ly, die haar laatste thuiswedstrijd speelde omdat ze er volgende week niet bij kan zijn, kreeg een applauswissel en zij werd vervangen door Annabel, die met haar eerste schot meteen raak mikte.

Met nog tien minuten te gaan kwamen Niek en Christiaan in het veld. Vlak voor tijd schoot Christiaan met zijn eerste schot raak. De eindstand was 15-5. De score had nog hoger kunnen oplopen, maar er werden drie stippen gemist. Wellicht is daar nog winst mee te behalen door er vaker op te trainen.

Doelpuntenmakers: Fardau, Lisa, Robert, Annabel, Justin en Christiaan (1), Nima, Yeshe en Kevin (3).

Volgende week speelt Dunas om 15.00 uur thuis tegen Wolderwijd. Als Dunas de laatste twee wedstrijden wint, is promotie zeker en als de uitslagen van Luno en DKV voor ons gunstig zijn, worden we zelfs nog kampioen. Helpt u de Dunas Devils mee om het eerste aan te moedigen?