Op 3 juni kwam De Meervogels A1 op bezoek op het zonnige en gezellige Stokroosveld. Vandaag waren Jasmijn, Ruben en Quinten T, afwezig. Marijn en Bram van de B1 waren gevraagd reserve te staan. Milou begon op de bank.

Dunas startte ijzersterk en dankzij de lengte van Amélie, Celeste, Hugo en Quinten B. werden ook bijna alle rebounds gewonnen. Hugo scoorde als eerste, even later gevolgd door Celeste.

Bij het tweede aanvalsvak kon Dunas goed gebruik maken van de lengte van Olivier. Annabel benutte een vrije bal en scoorde even later ook uit een stip de 4-0. De Meervogels had daar tot dan toe pas vier schoten tegenover kunnen stellen, maar zo langzamerhand kwamen zij ook in de wedstrijd. Het werd 4-1 en 4-2. Olivier scoorde 5-2 en Sebastiaan benutte opnieuw een stip: 6-2. “Tijd voor een time-out”, dacht de coach van de Meervogels, maar dat hielp niet. In de resterende 8 minuten van de eerste helft liep Dunas uit naar een 9-2 ruststand dankzij doelpunten van Amélie, Quinten en Annabel.

Ook de tweede helft startte Dunas voortvarend. Eline scoorde 10-2. De Meervogels maakte 10-3 en meteen daarna legde Quinten zijn tweede in het mandje.

Bij de stand 11-3 brak onverwacht een zwakke fase voor Dunas aan. Veel balverlies bij Dunas betekende dat De Meervogels veel schotkansen kreeg, maar zij misten 14 keer achter elkaar. Annabel brak de ban door wel te scoren en pas daarna wist ook De Meervogels weer de korf te vinden.

Bij de stand van 12-4 en nog 15 minuten te spelen, mocht Marijn zijn opwachting maken in de A1. Hugo scoorde eerst nog even, maar daarna kreeg Marijn zijn eerste schotkans en die was meteen raak: 14-4, een gat van 10 doelpunten was gemaakt.

Het laatste kwartier liet Dunas het een beetje lopen, terwijl De Meervogels nog even fanatiek doorging. Ze scoorden twee keer, maar ook Hugo mikte nog een keer raak. De laatste twee doelpunten waren voor De Meervogels, waardoor de eindstand 15-8 werd, een welverdiende overwinning voor onze A1. Het beste nieuws was dat de stippen deze keer wel werden benut.

De doelpunten kwamen van: Marijn, Olivier, Sebastiaan, Eline, Amélie en Celeste (1), Quinten B. (2), Hugo(3) en Annabel (4)

Aanstaande zaterdag speelt de A1 de belangrijke thuiswedstrijd tegen koploper Avanti. We kunnen wel wat extra support gebruiken, dus kom ze vanaf 13.30 uur aanmoedigen.