Op zaterdag 10 juni speelde Dunas thuis tegen Avanti A3. Bij de uitwedstrijd hadden we in de laatste minuut met 11-10 verloren, terwijl we de hele wedstrijd het gevoel hadden gehad zeker niet de mindere te zijn geweest. Het hete weer hielp ons zaterdag niet.

Ook deze keer ging het mis. Onder een snikhete zon lukte het Dunas in de eerste helft maar niet om tot scoren te komen. Het begon nog wel goed, toen Celeste in de eerste minuut met een slimme omdraaiactie al meteen raak schoot. Bij het derde schot van Avanti werd het 1-1. Daarna was het 10 minuten lang ploeteren en veel schieten geblazen van beide kanten tot eindelijk een Avanti-heer raak mikte, niet lang daarna gevolgd door de gelijkmaker van Olivier.  Ook daarna duurde het weer 10 minuten voor de volgende vakwissel. Een Avanti-dame wist een stip te versieren en scoorde 2-3. Een Avanti-heer mistte even later een terecht gegeven stip. Toch werd het even later 2-4 door een Avanti-heer. Het werd zelfs even 2-5 maar Quinten T. bracht de ruststand op 3-5. Als je na de eerste score in de eerste minuut in de rest van de eerste helft slechts 2 keer raak schiet uit 44 schoten dan is dat natuurlijk dramatisch, maar het lag denk ik ook wel aan de snikhete zon. Ook Avanti had last van de warmte, maar zij wisten 5 keer te scoren uit 47 schoten, waarvan 1 gemiste en 1 benutte stip.

In de tweede helft bleef het heel warm, maar ging het scoren beter. Amélie benutte een stip en Hugo maakte zijn eerste: 5-5. De Avanti-dames bleven gevaarlijk. Het werd 5-6 en opnieuw versierde een Avanti-dame een stip, het werd 5-7. Meteen daarna kreeg ook Amélie een stip. Ook zij scoorde, niet lang daarna gevolgd door het tweede doelpunt van Hugo: 7-7.

En alweer kreeg Avanti een stip, deze keer werd een Avanti-man fout afgestopt, dus het werd terecht 7-8, waarna Olivier zijn tweede scoorde: 8-8. Bij de volgende aanval wist Dunas lange tijd niet tot scoren te komen. De Avanti-heren scoorden wel: 8-10.

Quinten T. maakte de aansluitingstreffer, maar de Avanti-dame die al twee keer een stip had versierd, kreeg een derde en ze scoorde: 9-11.

Met nog 8 minuten te gaan was het nog te doen voor Dunas, maar helaas scoorde alweer een Avanti-dame: 9-12. In de slotfase scoorden Hugo nog 10-12 en Annabel bracht de eindstand nog heel knap op 11-12.

Opnieuw verlies voor Dunas tegen Avanti en dat is jammer. Gezien de schotenverhouding in de tweede helft (50-43) was Dunas zeker gelijkwaardig aan de tegenstander.

Volgende week is de laatste wedstrijd van het seizoen, uit tegen Phoenix. Het is om de eer, want we zijn derde geworden in de poule, maar wat zaten we er iedere keer dichtbij. We verloren drie wedstrijden met maar 1 doelpunt verschil.