Afscheid van ruim 250 jaar korfbalervaring? Ja u leest het goed, waarschijnlijk gaat het zelfs wel over de 250 jaar. Dunas 5 heeft na de nodige blessures vorig jaar en dit jaar te weinig spelers over om volgend jaar nog een volwaardig team te vormen. Wekelijks regelt Kyra allerlei spelers uit de A en B om ons te versterken (waarvoor dank!) maar dat is natuurlijk niet vol te houden zo.
Het was leuk (om geblesseerd vanuit de dug out) te zien hoe zij de volgende generatie positief coachten en te ervaren hoeveel de jonkies in een seizoen vol invalbeurten leren bij de senioren. Echter is het natuurlijk ook wel fijn als je in de blind een balletje hard diep kan gooien of eens even diep kan zuchten als er onderling iets misgaat. Maar goed, nadat we vorig seizoen al afscheid van Karin, Ariëtte, Anne-Mieke  en Willem hebben moeten nemen zullen nu ook Chantal, Helen, Kyra, Robert, Sandor, Shirley, Siro en ondergetekende min of meer gedwongen moeten stoppen want met 4 man kan je geen elftal draaiend houden. Zweitze stapt over naar de zaterdag dus die kan nog even door gelukkig. Zeg nooit nooit, hopelijk zullen sommigen wellicht nog ergens invallen zo nu en dan, maar zondag 18 juni is in principe de laatste wedstrijd van een generatie waarvan ik zo in schat dat de meesten al 40 jaar of langer een balletje door een mandje proberen te gooien. Stuk voor stuk met een behoorlijke staat van dienst en roemrijke successen binnen de voormalige clubs en sinds drie jaar gezamenlijk bij Dunas. De meesten hebben taken binnen het bestuur, in diverse commissies of zijn actief als trainer/coach dus helemaal verloren gaat deze schat aan ervaring gelukkig niet. Maar ja wat nu te doen op de zondagen... Op bezoek bij de schoonouders of toch maar naar het vierde of een wedstrijdje voetbal of Formule 1 op tv kijken?
Of net als ik tijdens het seizoen dan maar op vakantie?! Helaas mis ik daardoor de laatste wedstrijd van mijn teamgenoten, wat mij betreft een gouden generatie in alle opzichten!

Daarom bij deze de oproep komt allen naar Dunas zondag 18 juni!!!
Ouders, kinderen, mensen die van het zonnetje houden en hopelijk ook de beruchte Dunas Devils!!
Er staan 2 mooie wedstrijden op het programma; om 11u spelen de enthousiaste, jonge honden van 4, bij winst zijn ze kampioen! Daarvoor om 9.45u de allerlaatste wedstrijd van de routies van 5 (dan is het nog niet zo warm, die wedstrijd was eerst om 12.30u). Kom nog één keer genieten van ze, moedig ze aan en geef ze het applaus dat ze verdienen. Bij winst kunnen ook zij het kampioenschap vieren, iets met stoppen op je hoogtepunt?!

Zet hem op teamgenoten, geniet van jullie laatste officiële minuten en sleep die titel dan ook nog maar even binnen!
Groetjes Ilonka