Met nog 2 wedstrijden te gaan was de E2 al niet meer in te halen. De tegenstander kan hooguit nog op gelijke hoogte komen als we zelf 2x verliezen. Maar op basis van de uitslag van de 1e wedstrijd (9-3 winst) had Refleks geen schijn van kans. Of we zouden bevangen worden door de hitte, want al speelden we ’s morgens om 9 uur, het was al behoorlijk warm…..

Even rustig aandoen was er niet bij, want Refleks ging fel van start. In de omschakeling van aanvallen naar verdedigen waren we een aantal keer een beetje traag, waardoor Refleks een aantal kansen kreeg. Aan de andere kant kregen wij ook direct kansen en was het Amber die het 1e doelpunt maakte na goed onderscheppen van Isis en een prima pass. Maar verder kwamen we niet de eerste 10 minuten. Dan wordt het 1-1, hoewel Zoë er echt wel bovenop stond en goed verdedigde. De E2 liet zien dat ze de afgelopen weken ook weer wat geleerd hadden. De bal werd keurig rond de korf gespeeld en na een schijngooi kon Jaro een doorloop maken (vanuit de ruimte aangegeven). Via een doorloop van Zoë en een mooi schot van Isis was de stand halverwege 1-4. In het 3e kwart speelt Refleks met 4 jongens, maar dat maakt ons niet uit. Refleks maakt wel een mooi doelpunt van achter de korf. Carlijn maakt er 2-5 van via een prachtig schot van afstand na snelle uitbraak vanuit de verdediging. Zo hebben alle kids weer gescoord vandaag!!

Refleks is sterk in het afvangen van de bal, waarbij wij zelf juist niet opletten. Ze scoren dan ook wederom een doelpunt. Maar dankzij een fantastische diepte pass van Zoë kan Jaro met een doorloop er 3-6 van maken. Nog 10 minuten te gaan. Het is al snikheet, maar de E2 gaat prima door. Met name Amber heeft er nog wel zin in en sprint van de ene naar de andere kant.  Zoë (die als jongen speelt) neemt een doorloop, maar wordt verdedigd door een jongen die als meisje speelt. Dus een strafworp en deze gooit zij er keurig in (3-7). Refleks maakt er toch ook 1, maar het slot van de wedstrijd is voor onze E2. Eerst scoort Amber van een meter of 5 en Jaro maakt zijn 3e doelpunt van dichtbij na wederom een geweldige lange bal van Zoë. Zo winnen we 4-9 en zijn we echt de beste van onze poule. 10 punten na 5 wedstrijden. 40x gescoord en maar 10 doelpunten tegen.

Komende zaterdag maken we het feestje compleet als we ongeslagen kampioen weten te worden.