Op zaterdag 17-6 speelde Dunas A1 de laatste wedstrijd van het seizoen en ook de laatste wedstrijd in deze samenstelling. Uit tegen Phoenix A1. Zou het onze A1 nog één keer lukken om zich in de hitte
op te laden voor een wedstrijd om des keizers baard?

Nee helaas, dat lukte niet. Phoenix kon het wel en won verdiend met 16-9. Voor Dunas scoorden Celeste, Milou en Hugo(1), Quinten T. (2) en topschutter Ruben(4).

En toch kunnen we met een voldaan gevoel terugkijken op een mooi jaar. We werden tweede in de zaal en derde op het veld. We hadden een ijzersterke verdediging met weinig doelpunten tegen en ook aanvallend ging het soms fantastisch. We wisten het iedere tegenstander moeilijk te maken, alleen lukte het soms net niet in de afronding. We hebben veel geleerd van de coaches Jelle en Ly, die zowel door spelers als door ouders zijn bedankt voor hun inzet.

We leerden ook dat we:

- niet op vrijdag moeten gaan stappen als we de volgende dag goed willen spelen.

- niet de scheidsrechter moeten slaan๐Ÿ˜‰.

Maar wel dat we:

- altijd 100% moeten geven, ook tegen de “zwakkere” tegenstanders, anders verlies je gewoon.

- beslissingen van de scheidsrechter moeten accepteren, want hij draait het toch niet terug.

- strafworpen wel kunnen trainen.

- Hetty de camera moeten laten aanzetten vòòrdat het doelpunt valt ๐Ÿ˜Š.

Het zit erop. Annabel, Milou, Jasmijn, Eline, Sebastiaan, Ruben en Olivier verlaten de A1 vanwege hun leeftijd en er komt jong talent aangestormd. Ook coach Ly gaat ons verlaten.

De teamindeling van de A1 voor volgend seizoen:

Dames: Amélie, Celeste, Anna, Rosa en Imke. Heren: Hugo, Quinten B., Quinten T., Yesse en Marijn.

Coach Jelle blijft en hij heeft zijn vriendin Els bereid gevonden om de co-coaching te doen. Ze heeft er nu al zin in.