Elke week worden er circa 10 korfbalwedstrijden bij Dunas gespeeld. En elke wedstrijd heeft een scheidsrechter nodig. Zou jij het leuk vinden af en toe een wedstrijdje te begeleiden? Maar durf je niet zo goed of heb je nog geen fluit?

Weet je niet waar je wel of niet voor moet fluiten, wat de verschillen zijn bij de D, E of F? Hoe het zit met een superspeler? Hoe lang een wedstrijd precies duurt of wanneer het nu precies verdedigd is? Heb je zelf nooit gekorfbald?

GEEN PROBLEEM!

Als je graag wilt leren fluiten, meld je dan aan bij Sandor.

We gaan binnenkort starten met een cursus: jeugdwedstrijdleider. Dat is de benaming voor een scheidsrechter bij de jeugd (B,C,D,E,F).  Onder begeleiding van een aantal ervaren scheidsrechters leer je een jeugdwedstrijd te begeleiden. Te beginnen bij de D,E en F. Later ook bij de B en de C.

De cursus bestaat uit een startbijeenkomst in de Dunas kantine, waar wordt uitgelegd wat het verschil is tussen een scheidsrechter en jeugdwedstrijdleider, waar je moet lopen in het veld, welke verschillen er zijn in regels bij de diverse leeftijdscategorieën en hoe je moet omgaan met coaches langs de lijn.

Als 2e moet je de spelregelcursus van het KNKV behalen. Dit is digitaal en je kunt je eigen tijd indelen. Zie hiervoor de website van het KNKV onder “Korfbalmasterz!

Tot slot moet je natuurlijk een aantal wedstrijdjes fluiten onder begeleiding van ervaren scheidsrechters.

Ben je een ouder van een jeugdlid, zelf spelend lid of niet spelend lid en ben je geïnteresseerd in bovenstaande: neem contact op met Sandor Post (06-34346767).