Dunas D1 speelde hun eerste veldwedstrijd uit tegen KVS. Vanwege de afwezigheid van Tessa en Lotte hebben wij Benthe als wissel.

KVS opende de wedstrijd met 1-0. Dunas aanval creërt kansen maar helaas gaan de schoten van Anna en Mirthe er niet in. De Dunas verdediging onderschept de bal, passt naar Anna in het aanvalsvak en zij passt naar vrijstaande Beau 1-1. Daarna missen beide teams enkele kansen. KVS pakt weer de voorsprong 2-1.
De inzet van zowel de aanval als verdediging is goed, ze blijven gaan. Het aanvalsvak maakt het KVS erg lastig met uitverdedigen. Beau zit er een keer goed tussen en schiet raak 2-2.

Na de wissel miste de Dunas aanval een kans, Kim herovert de bal en passt naar Boaz en zijn schot raakt de korf, waarna Benthe afvangt en scoort 2-3. Helaas doet KVS direct wat terug 3-3. De verdediging van Dunas zit er goed tussen bij de KVS aanval, waarna Kim dat via een doorloop beloont met 3-4. Direct is daar weer het antwoord van KVS 4-4. De aanval is zeer beweeglijk, het tempo is hoog, maar helaas missen Benthe, Boaz, Kim en Mark meerdere kansen. Dunas gaat dankzij Mark, via een mooi afstandschot, met een 4-5 voorsprong de rust in.

Na een gelijk opgaande en spannende eerste helft heeft iedereen zin in de ontknoping van deze wedstrijd. Wat trainer Richard in de rust heeft verteld resulteert in een fantastisch begin van de 2e helft voor Dunas!
Helaas mist Anna een doorloop, maar KVS komt ook niet tot scoren want Benthe verdedigt. Benthe neemt de bal snel en in de aanval scoort onze 'flamingo op 1 been' (oftewel Beau) koelbloedig 4-6. Weer een mooie aanval waarbij Anna combineert met Beau, Beau wil voor de doorloop gaan maar ziet Luc vrij staan. Beau passt naar Luc en van een afstand scoort Luc met een superschot de 4-7. Een aanval met een goud randje! KVS komt met een mooi schot op 5-7. De Dunas aanval heeft enkele foutpassingen, maar ze herpakken zicht want daar komt weer de Anna-Beau combinatie en Beau scoort de 5-8.

Na de wissel is de verdediging goed op dreef met onderscheppen en afvangen, maar helaas mist de aanval via Mark en Benthe kansen. Benthe benut een strafworp 5-9. Dan breekt een periode aan van prijsschieten voor Dunas. 1 aanval biedt zelfs schotkansen voor alle vier, maar het mag niet zo zijn. De aanval werkt erg hard om de ballen te onderscheppen en dat wordt beloond met een uitbal. Mark neemt de uitbal en beloont het harde werken met de 5-10.
Dani onderschept de bal, waarna via Beau de bal met een lange pass bij Anna in het aanvalsvak komt. Zij passt naar vrijstaande Kim, die mist helaas waarna de afvang voor Boaz is. Hij mist helaas ook. Na weer zo'n snelle tegenaanval scoort Mark nu wel de 6-11. KVS komt nog terug tot 8-11, de eindstand.

Benthe bedankt voor het invallen!

Wat een goed begin van de D1 in deze competitie! Mede dankzij de magic words van Richard komt Dunas op een terechte voorsprong, die zij niet meer uit handen geven. Op naar de 1e thuiswedstrijd :-)