Vorig seizoen heeft onze A1 net geen promotie af kunnen dwingen naar de eerste klasse. En omdat zeven spelers doorschoven naar de senioren kwam er ook veel verjonging. Dan heb je als coach wel erg veel lef als je toch promotie naar de eerste klasse anvraagt. De coaches Els en Jelle hebben echter voldoende vertrouwen in dit team om er toch voor te gaan en de toestemming kwam.

Het is best wel bijzonder dat er nu een poule van vier Haagse A1 teams in de eerste klasse is. Behalve dat dit prachtige derby’s beloven te worden, hebben we ook nog eens het geluk dat we geen gedoe krijgen met vervoersschema’s  en het scheelt een hoop benzine, dus we zijn lekker duurzaam bezig.

De eerste wedstrijd was op 9 september uit tegen HKV. Om half 11 was het al behoorlijk warm, maar dat deerde Dunas niet. De dames Anna, Celeste, Imke en Rosa en de heren Hugo, Marijn, Quinten B. en Quinten T. knalden er meteen bovenop. In no-time was het 0-2 en nadat HKV iets terugdeed, stond het na vijf minuten en na slechts 6 schoten van Dunas al 1-4. De 1-5 was een fraai afstandsschot van Imke. Dunas ging voortvarend door en na een kwartier was het al 3-9.

Het werd snel warmer en Dunas moest een beetje gas terugnemen, maar omdat Hugo uitstekend op schot bleef, liep Dunas toch uit naar 3-11. Marijn bleef wel vol gas geven en onderschepte tig ballen, maar hij kon niet voorkomen dat HKV in de laatste tien minuten dichterbij kwam, ruststand 6-11.

De temperatuur liep verder op en in de tweede helft kregen beide teams daar meer last van. Er was vaker balverlies aan beide kanten, maar de inzet bleef hoog en langzaam maar zeker liep Dunas steeds verder uit. De scheidsrechter laste heel verstandig drinkpauzes in, want het was om half twaalf al 27 graden. Een warmterecord voor 9 september.

Amélie kwam in het veld voor Celeste. Marijn, die de wedstrijd van zijn leven speelde, bleef maar ballen onderscheppen. Nadat hij met een stip de 10-18 had gescoord, was hij leeg gestreden en hij kreeg terecht een applauswissel. Rutger uit de B1 nam zijn plaats in. Topschutter Hugo gooide net als in de eerste helft de laatste twee ballen erin en zo werd de eindstand 10-20, een dik verdiende overwinning.

Doelpuntenmakers: Anna, Imke en Marijn(1), Celeste en Quinten B.(2), Quinten T.(4) en Hugo (9!)

Zaterdag 16 september speelt de A1 om 12 uur thuis tegen Achilles. Kom allemaal dit jonge en enthousiaste team aanmoedigen.