Coaches Richard Mafficioli en Jeffrey Mulder waren vooraf duidelijk, in de huidige competitie opzet kun je je nauwelijks een misstap veroorloven. Het team was dan ook gebrand op een goede competitie start en moest het daarbij opnemen tegen DKV Victoria uit Diemen én een graad of 30!

In de beginfase van de wedstrijd wist Dunas al snel een voorsprong te nemen van 2 punten en waren het vooral strafworpen waaruit DKV wist te scoren. “We waren in die fase niet scherp genoeg. Aanvallend voerden we de opdrachten goed uit, maar verdedigend waren er stommiteiten die ervoor zorgden dat we slechts met een 6-7 voorsprong de rust in gingen.”, aldus Mafficioli. Vooral de Dunas dames hadden in de eerste helft het vizier op scherp met 4 doelpunten.

Na rust beloonde de ploeg uit Den Haag zich wel en vertaalde dit in een riante voorsprong van 4 punten. Mulder: “We brachten Quinten Taal (Dunas A1) in die fase tijdelijk in het veld om los te komen van DKV. Het is dan gaaf om te zien dat zijn eerste schot direct het gewenste resultaat geeft, dat belooft wat voor de toekomst". In de laatste fase van de wedstrijd werd Dunas weer slordiger en kwam de ploeg uit Diemen nog op 2 punten. Uiteindelijk floot de goed leidende Van Pelt af bij een stand 13-15 en speelt Dunas aankomende zaterdag thuis (15.00 uur) tegen DSO, die haar eerste competitiewedstrijd verloor tegen Oosterkwartier.