Onder heerlijke temperaturen en met nauwelijks wind kwam Achilles A1 op 16-9 naar het Stokroosveld om de strijd aan te gaan met onze jonge helden. Omdat Achilles met 20-12 van KVS had gewonnen en Dunas met 20-10 van HKV, was het toch wel afwachten of deze teams aan elkaar gewaagd waren.

Nou, dat werd al heel snel duidelijk. Nadat Quinten B. via een stip op 1-0 was gekomen, maakte een Achillesdame meteen weer gelijk. Ook de 2-1 van Celeste werd weer beantwoord door Achilles. Na negen minuten was het 2-2.

De wedstrijd stond bol van de spanning en misschien wel daarom schoten beide ploegen veel mis. Het duurde dan ook best lang voordat Dunas weer op voorsprong kwam, door een heerlijk schot van Hugo, maar een gemakkelijk aan een Achillesdame gegeven stip maakte dat het weer gelijk werd: 3-3. Het mooiste doelpunt van de wedstrijd kwam van Marijn, maar alweer maakte Achilles gelijk. De ruststand werd 4-4.  Beide ploegen waren niet tevreden met deze stand.

Ook in de tweede helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Hugo schoot fraai de 5-4 binnen, maar een Achillesdame kreeg opnieuw een stip. Zij bracht de stand alweer in evenwicht. Vlak daarna werd er nòg een stip verzilverd door een Achillesdame: Achilles kwam daarmee voor het eerst op voorsprong. Dat lieten Quinten T. en Quinten B. niet op zich zitten. Zij scoorden en dus het werd snel 7-6. De spanning steeg. Met nog 17 minuten te gaan werd het 7-7. Raak schieten werd lastiger en het duurde daarom lang voor er weer een doelpunt viel, helaas van Achilles, dus ze kwamen opnieuw op voorsprong. Gelukkig maakte Quinten T. met zijn tweede gelijk: 8-8.

Nog negen minuten te gaan. Het duel was superspannend. Het publiek genoot. Hugo scoorde de 9-8 uit een vrije bal. Een Achillesdame miste een stip, maar Achilles wist met nog twee minuten te gaan toch te scoren: 9-9.

Even leek Dunas een overwinning uit het vuur te slepen door een doelpunt van Amélie, maar daarna lukte het Dunas niet om de wedstrijd professioneel uit te spelen. Achilles kreeg in de extra tijd nog een vrije bal van de scheidsrechter en een Achillesheer wist daaruit te scoren: eindstand 10-10. Ook nu waren beide ploegen niet echt tevreden met het resultaat, maar omdat er nooit meer dan één doelpunt verschil was tussen deze twee ploegen, kun je toch wel zeggen dat het terechte uitslag was.

Wat een heerlijke wedstrijd! Misschien was de wedstrijd qua scoren niet goed, maar er was spanning volop, zelfs tot de laatste seconde.

Aanstaande zaterdag komt KVS op bezoek, dat belooft alweer een mooie derby te worden. De wedstrijd begint om 10.30 uur.  Komt dat zien!