Prachtig weer, weinig wind en veel publiek waren de ingrediënten om er een mooie wedstrijd van te maken. DSO (Door Sport Ontspanning) uit Alkmaar kwam op zaterdag 16 september op bezoek. Zij hadden de eerste wedstrijd van het seizoen verloren, dus waren ze erop gebrand om de punten naar Alkmaar mee te nemen.

Qua lengte hadden de basisspelers van DSO al gewonnen, er stonden boomlange heren in het veld. Dunas liet zich niet bang maken en met schoten van Lisa, Kevin en Yeshe stond het al snel 3-0. Jante heerste bij de afvang, dus dat zat de DSO-coach niet lekker. Hij besloot de luchtmacht van DSO uit te breiden met een op het oog zo’n 3 meter en 45 centimeter lange blonde heer. Hij was heer en meester in de lucht en wist zelfs zonder te springen de meeste rebounds te pakken. DSO wist snel gelijk te maken.

Bij 3-3 scoorde Justin en een DSO heer maakte meteen daarna de 4-4. Maar de Dunas-aanval had daarna 23 schoten nodig om weer twee doelpunten afstand te nemen van DSO door scores van Kevin en Lisa. DSO wist snel weer twee keer te scoren: 6-6. Het aanvalsvak met Kevin Niek, Lisa en Fardau bleef moeite hebben met scoren. In de laatste minuten werd zelfs een stip gemist. Een DSO-heer scoorde wel: ruststand 6-7.  Bij een schotenverhouding van 61 tegen 38 mag je wel zeggen dat Dunas zichzelf tekort had gedaan.

DSO tankte vertrouwen uit deze stand en liep in de tweede helft uit, gewoon omdat ze gemakkelijker scoorden uit kansen die ze kregen. Het werd 6-8. Yeshe scoorde met een fraaie doorloop 7-8. DSO liep uit naar 7-12, voordat Elmo (ingevallen voor Justin) de 8-12 wist te scoren. DSO bleef goed op schot. Het werd 8-13, 9-13 door Annabel, 9-14 en 9-15. Lisa, invaller Quinten en Yeshe (stip) scoorden daarna nog wel, maar de buit was al binnen voor DSO. Eindstand 12-15.

Volgende week speelt Dunas 1 uit tegen Oosterkwartier. We hopen dat onze spelers dan beter op schot zijn.

Op Facebook in onze besloten Dunas ledengroep zijn de foto's van de wedstrijd gepubliceerd.