Zaterdag stond de belangrijkste wedstrijd van de poule op het programma. Zowel ONDO D2 als Dunas D1 staan bovenaan met 4 punten uit 2 wedstrijden. Helaas zonder eigen trainers, maar met ouders Jan (van Boaz) en Lenneke (van Anna) als coaches. Zieke Mirthe was gelukkig zaterdagochtend redelijk hersteld om driekwart wedstrijd te spelen en Lotte één kwart wedstrijd.
Door een duel onder de korf maakt ONDO de 1-0. Luc weet van grote afstand de 1-1 te maken met een beauty van een schot.
De verdediging van Dunas heeft goed antwoord op de kruisende meiden bij de doorloop, maar toch weet ONDO de stand uit te breiden naar 4-1.

Na de wissel is er een fase waarbij de passes niet goed gaan, zowel in de verdediging als de aanval. Hierdoor heeft Dunas weinig de bal en duurt het even voordat deze fase doorbroken wordt. De verdediging vangt goed af, Beau neemt over van Luc en de meiden en heren zorgen dat ONDO niet weet te scoren. Het duurt even voordat de aanval op gang komt en wij de bal langer in ons bezit hebben. Helaas gaan de schoten en doorloopkansen van onze heren Mark en Boaz er niet in. Kim combineert ook met de heren, maar haar doorloop en schot vanuit vrijstaande positie gaan er ook niet in. De aanval blijft doorgaan en via een mega lange aanval proberen Boaz en Kim meerdere keren via doorlopen en schotkansen te scoren en dat lukt niet. Op het einde een snelle aanval met een pass van Mark op dieplopende Kim, Boaz die een mooie schijnbeweging maakt en via een doorloop helaas de bal ook niet in de korf krijgt, blijft de stand 4-1 met de rust.

Dunas komt via een prachtig 'flamingo-schot' van onze Beau direct op 4-2. De regen maakt onze spelers sterker en strijdlustiger. Dani zorgt voor verdedigt, waarna de bal snel richting het aanvalsvak gaat en Anna de lege ruimte in sprint en via doorloop de 4-3 op het scorebord brengt. Daar is ONDO direct met de 5-3. De Anna en Beau combinatie levert de volgende aanval via doorloop van Anna helaas geen doelpunt op.
ONDO komt deze fase niet echt tot aanvallen doordat Mark een bal bij de middellijn al onderschept, Dani en Kim hebben nog steeds de kruisende doorloop van de meiden goed door en Boaz er goed tussen zit.
Onze verzopen katten proberen het in de aanval, via een schot van Anna is het Mirthe die afvangt en het doelpunt dat Anna maakt is verdedigt helaas.

De laatste periode breekt aan en hopelijk kan het aanvalsvak met Boaz, Dani, Kim en Mark nu wel scoren. Mirthe wordt gewisseld en Lotte komt in de verdediging erbij. Boaz brengt Dunas via een fantastisch schot op 5-4. De volgende aanval mist Kim haar doorloop, maar wij vangen goed af en Mark is het die koelbloedig de 5-5 scoort. Helaas komt ONDO direct tot 6-5. Daarna breekt er een fase aan waarbij de verdediging het goed doet. De heren nemen over van elkaar, vangen af en Lotte zit er meerdere keren goed tussen. De bal komt soms alleen niet over de middenlijn. ONDO breidt de score uit, het wordt 7-5. Dunas herpakt zich en komt meer tot aanvallen. Boaz geeft een mooie afstandspass op Kim die via een doorloop helaas niet weet te scoren, Mark vangt af en geeft aan op Kim voor de doorloop maar via de bovenrand van de korf er weer niet ingaat. De aanval erna weet zij gelukkig wel door een mooi afstandschot de 7-6 te maken. De aanval erna is het prijsschieten voor Dani, Kim, Mark en Boaz : zoveel afvang en zoveel schoten in 1 aanval maar helaas levert het niet de gelijkmaker op. ONDO deelt daarna de genadeklap uit door de 8-6 te scoren.

Strijdend heeft de D1 verloren. De tweede helft hebben wij met 5-4 gewonnen:-) Verzopen coaches Lenneke en Jan bedankt!