Eigenlijk begint het verhaal met het seizoen 2022-2023 waarin de B1 (en ook Dunas) een weg is ingeslagen om met een aantal teams in de wedstrijdsport zichzelf te gaan ontwikkelen zodat het team straks goed kan doorstromen naar de A1 en de senioren. Viktor de Groot en mijzelf (Jeroen van den Berg) zijn hier in gestapt om de kids te helpen hierbij.

Presenteren met zoveel mogelijk plezier en jezelf ontwikkelen
Vorig seizoen zijn we gestart met een laatste plaats 1e helft veld. In de zaal zijn we in de middenmoot geëindigd en in 2e helft veld zijn we eigenlijk 2 doelpunten te kort gekomen om geen kampioen te worden in de 2e klasse. Maar, het team wat super gemotiveerd was, heeft dus een hele mooie ontwikkeling doorgemaakt en zijn stapje voor stapje beter geworden. Zowel als team zowel als persoonlijk echt een stap gemaakt.

In het huidige seizoen 2023-2024 moesten er 3 kids de overstap maken naar de A1 en daar zie je nu gelijk dat zij moeiteloos kunnen meedraaien in het team en soms zelfs uitblinker in een wedstrijd van de A zijn………

3 nieuwe kids van de C1 en B2 laten doorstromen en zijn we in de zomer gestart met een nieuwe missie. Samen met Zweitse (die de plaats van Viktor heeft ingenomen omdat die helaas vanuit zijn werk een opleiding ging volgen en het niet te combineren viel) zijn we verder gegaan waar we gebleven waren. De nieuwe kids zo snel mogelijk mee krijgen op het oude niveau van de B1 en dan in de zaal gezamenlijk en individueel gaan laten groeien. En ook een nieuwe ambitie vastgesteld dat we met dit team willen mee draaien voor de topposities in de 2e klasse. De nieuwe kids waren even hun weg aan het zoeken en vonden het best spannend maar na de eerste wedstrijd (waar we Achilles B1 geheel van de mat speelde!!) zag je dat het steeds beter ging.

Afgelopen zaterdag speelden we tegen Pernix B2 die net als ons de eerste twee wedstrijden ook hadden gewonnen. In deze wedstrijd zagen we al heel veel dingen terug die we gezamenlijk hadden getraind maar zeker ook individueel zag je punten naar voren komen waarin ze echt al heel erg gegroeid zijn. Met als resultaat dat we met 7-20 gewonnen.

Waar je dus in seizoen 2022-2023 begon met gemiddeld 5 a 6 doelpunten per wedstrijd zitten we nu op een gemiddelde van 13 a 15 doelpunten per wedstrijd en zijn we verdedigend en in de rebound ook heel erg gegroeid. Ook zie je steeds meer dat een vak zelf strategische keuzes doorvoert en dat hun spelinzicht steeds beter wordt. Wat was die mena bal tegen Pernix mooi!!!!!!

We zijn dus vertrokken en de trein dendert door. Super om te zien dat de kids zo gemotiveerd zijn om zichzelf te verbeteren en als team beter willen worden. En ook het plezier ervan afspat.

De trein blijft voorlopig rijden en het einddoel moeten we misschien wel bijstellen…. Wie weet.

Maar voor nu beide voetjes op de grond, elke week hard, goed trainen en met elkaar ervoor gaan. De focus elke week zwaar aan en dan gaan we nog veel beleven met deze groep!!!

Trotse (ex)coaches!!