Wanneer wij als kantinecommissie de vraag krijgen dat iemand een kledingstuk mist, dan verwijzen wij altijd naar de gevonden voorwerpen kratten op het tassenrek in de centrale hal.

Tijdens de grote schoonmaak aan het begin van de zomervakantie hebben we de kratten nog geleegd ( alleen de schoenenbak blijft dan vaak nog staan ) maar wanneer je nu kijkt naar het rek dan puilt het alweer uit. Ook nog vergeten kussens van het kamp, en we vinden het vreemd dat deze nog niet zijn opgehaald. Na het veld seizoen wordt het weer door ons geleegd, zodat eindelijk het tassenrek gebruikt kan worden waarvoor het bedoeld is en de tassen niet her en der in de kantine worden neergezet.

Maar dit keer doen wij een beroep op al onze leden, want we zijn de tas met rokken voor onze statafels kwijt. In deze tas zaten 4 zwarte en 3 turquoise rokken voor de statafels die we tijdens feesten gebruiken. Wanneer iemand weet waar deze gebleven zijn, dan horen wij dat graag.

Aquarius
Wellicht is het jullie opgevallen, dat de verkoopsprijs van de Aquarius aanzienlijk is verhoogd. De inhoud van deze flesjes is namelijk door de fabrikant gewijzigd naar 500ml en daarmee dus ook de prijs. Alleen de blauwe variant zal nog leverbaar zijn in de verpakking van 330ml en blijft de oude prijs. Voor de Kantinecommissie aanleiding om de andere varianten uit het assortiment te halen en op zoek te gaan naar een betaalbaar alternatief. De huidige voorraad in de verpakking van 500ml zullen we uitverkopen maar we ontkomen er niet aan om daarvan de prijs (minimaal) te verhogen.

Kantine A
Onze kantine is de huiskamer van onze vereniging en ons visitekaartje naar de bezoekers. We hebben daarom ook het verzoek aan iedereen om buiten je schoenen te ontdoen van het zand dat je meebrengt van het veld. De laatste ploeg die de kantine op zaterdag verlaat wordt verzocht de kantine aan te vegen.
Dat de jeugd een eigen hoekje heeft in de kantine was ook bij de inrichting na de verbouwing onze wens. Helaas moeten we constateren, dat deze hoek iedere keer er uitziet alsof er een vuilnisbak is ontploft, dus ook aan de jeugd het verzoek de bezem en stoffer en blik ter hand te nemen.

Kantine B
Als laatste even het gebruik van onze B-Kantine. Deze is in principe gesloten voor bezoekers maar natuurlijk is het wel toegestaan, om in weekend daar besprekingen te houden. We moeten ons echter wel realiseren, dat deze ruimte doordeweeks verhuurd is aan BSO-Norlandia. Wanneer je dus de ruimte in het weekend gebruikt hebt voor besprekingen of anderszins ben je verplicht deze na afloop aan te vegen, zodat de BSO er direct in kan.