Op zaterdag 30 september speelde onze A1 de thuiswedstrijd tegen HKV ons Eibernest. Quinten T. is langdurig geblesseerd aan zijn voet, dus werden Bram en Rutger toegevoegd aan de selectie. Bram startte in de basis.

Het begon goed voor Dunas. Anna en Celeste scoorden beiden uit een stip en Marijn was meteen uitstekend op dreef en legde met zijn 1e en 2e schot de 3-0 en 4-0 in het mandje.

Het duurde daarna even voor er opnieuw gescoord werd. Hugo, die in de uitwedstrijd 9 keer had gescoord, kwam wat langzaam op schot, maar maakte in de eerste helft toch nog de 5-0, de 7-2 en de 8-2. Tussendoor had Amélie de 6-1 op het scorebord gezet. Bram bracht de ruststand op 9-2.

Na de rust ging Dunas goed door. Marijn scoorde meteen de 10-2 en ook Celeste schoot onmiddellijk raak: 11-2. Hugo schoot voor de vierde keer raak en meteen daarna scoorde ook Marijn zijn vierde: stand 13-2. HKV deed daarna iets terug, het werd 13-4 en Celeste scoorde haar derde: 14-4.

Nog 16 minuten te gaan, Rutger kwam erin voor Bram en het wachten was op meer doelpunten. Rutger viel goed in, maar zijn schoten gingen er net niet in en ook Rosa, Amélie en Marijn wisten ondanks hun goede spel niet meer te scoren. Verdedigend was Dunas heer en meester, dus ook HKV wist niet meer te scoren. En zo ging de wedstrijd uit als een nachtkaars, maar laten we vooral niet vergeten dat de eerst drie kwarten van Dunas uitstekend waren. In deze week van de scheidsrechter is ook een compliment aan de goed leidende scheidsrechter Cyril van Es zeker op zijn plaats.

Op 7 oktober wacht een pittige wedstrijd: om 10.45 uur uit tegen Achilles. Het is vlakbij, dus we hopen dat veel Dunassupporters onze beloften komen aanmoedigen.

Onze huisfotograaf Wim den Dulk was weer aanwezig op het Stokroosveld.
Zijn foto's zijn te vinden in onze besloten Dunas Facebook groep.