Het is wel even wennen. Maar liefst 11 kids en 3 trainers is een grote groep, die moet wennen aan elkaar. En spelen in 2 vakken is net even anders dan in maar 1 vak met 2 korven (monokorfbal). Daarbij komt ook nog dat de tegenstanders soms best al wat groter zijn (behalve tegen Thijs en Brian) en het moeilijker is de bal over te spelen. Het is dan ook niet zo gek dat de D2 de 1e 4 wedstrijden heeft verloren. Maar er is duidelijk vooruitgang te zien.

Afgelopen zaterdag tegen de Meervogels ging het lang gelijk op, pas in het laatste kwartier wist de tegenstander het verschil te maken.

Brian/Thijs/Isis/Carlijn beginnen in de aanval. Brian weet Thijs een paar keer met een lange bal te vinden, waardoor Thijs van afstand kan schieten. Via een mooie diepte pass van Brian op Isis, weet zij de 1-0 te maken. Er zijn meer kansen, onder andere een mooie wegtrekactie van Brian en een doorloop van Carlijn, maar het scoren lukt niet. Meervogels gooit er wel 2 in via een doorloop en een schotje na afvang. Dan mag het andere vak aanvallen (Livia, Zoë, Jaro en Noah). Ze gaan flitsend van start. Noah, Livia en Zoë krijgen een paar schotkansen en Jaro scoort een doorloop na goed aangeven van Zoë. We zitten er overal dichtbij en zijn zeker niet minder dan de tegenstander. Toch wordt het voor de rust nog 2-3.

Na de rust spelen Brian, Joey, Amber en Elise samen in de aanval. Er wordt goed overgespeeld en goed vrijgelopen. Nadat Meervogels de 2-4 scoort, verkleint Joey met een mooi schot de afstand weer tot 1. Maar daarna blijkt de tegenstander toch iets sterker. Ze missen een strafworp, maar scoren wel 1x van grote afstand en 1x van dichtbij (waarbij wij juist de bal probeerden te pakken).  In de laatste 12 minuten blijven we wel vechten als leeuwen. Er wordt in de aanval ook weer goed samengespeeld. De bal gaat zelfs heel mooi rond de de korf. Jaro scoort wederom een mooie doorloop en Thijs gooit in de laatste minuut van dichtbij de korf er ook 1 in. Uiteindelijk verloren we wel met 5-10, maar dat was al een veel betere uitslag dan de 1e wedstrijd.

De D2 gaat met sprongen vooruit. Het spel is leuk om naar te kijken. Er wordt hard gewerkt en we blijven positief. Op naar de volgende wedstrijd….