Zonder coaches, maar met moeder Lenneke (van Anna) begon de D1 zaterdag aan de een-na-laatste wedstrijd van de poule. Doordat ONDO vorige weekend een misstap heeft begaan kan de Dunas D1, na winst, volgende week thuis kampioen worden.
Vlak voor het fluitsignaal haakte Luc af en moest eerste wissel Kim 'omkleden' en spelen. Als jongen stond zij haar mannetje deze wedstrijd! De verdediging van Dunas begint sterk met afvangen. Kim krijgt een strakke pass waarbij de verdediger mis zit, zij draait snel weg maar verdediger blokt nog op tijd, waarna Kim zich omdraait voor de doorloop en Anna haar doorloop gaat helaas niet in de korf. De volgende aanval gaat Anna haar schot mis, maar daar is Beau voor de afvang en scoort 0-1. Anna heeft een mooie loopactie naar achteren, Beau passt diep naar haar en Anna schot mist, maar Beau schiet vanuit die afvang raak, maar de scheids fluit : Anna was verdedigd helaas. Valto maakt de aansluitende treffer 1-1. In het aanvalsvak gaat de bal rond, Dani passt naar Kim, Kim strakke pass naar Anna waarbij de verdediger mis zit en Anna draait en schiet raak 1-2.
De verdediging maakt het de aanval van Valto goed lastig, mede omdat Boaz en Mark de heren goed in bedwang houden. Beau brengt met een mooi schot Dunas op 1-3. Nadat Valto de 2-3 scoort, vergroot Dunas haar voorsprong via een schot van Anna naar 2-4.

Na de wissel komt Valto via een mooi schot op 3-4. Er breekt een spannende fase aan, waarbij de getergde Boaz via een doorloop de 3-5 scoort. Helaas is de volgende aanval die niet vastgelegd op film (hè Boaz), maar wel in dit verslag. De Dunas aanval mist een schot, waarna Valto de afvang heeft. Dunas zet Valto goed vast tijdens het uitverdedigen en doordat Boaz er tussen zit met z'n hand komt de bal bij Mark, die vrij staat en met een koelbloedig schot scoort : 3-6. De aanval erna gaat Mirthes schot mis, Boaz schot mis en Mark vangt af maar mist ook. Met nog 1 minuut op de klok maakt Valto lopen, mist onze aanval en daarna gaat het schot van Valto ook mis, vangt Beau af, waarna Lotte in de aanval nog kan schieten. Met 3-6 eindigt de eerste spannende helft.

Na de rust zit de Dunas verdediging er meerdere keren goed tussen, maakt verdedigt, houdt Mark knap een bal binnen de lijn en neemt Lotte de Valto dame goed over tijdens haar doorloop. Iedereen draagt z'n steentje bij deze wedstrijd, zonder te wisselen blijven ze ervoor gaan. Echt teamspirit! Het tempo zit niet in de aanval, ze creëren wel kansen maar hun schoten en doorlopen gaan niet raak. Een slordige fase bij zowel Valto als Dunas, waarbij geen partij tot scoren komt deze periode.

Na de wissel komt zieke Luc nog binnen de lijnen voor Boaz. Een verdedigt schot van Valto gaat erin en het wordt 4-6. Direct de aanval erna vangt Mark goed af en scoort 4-7! Valto maakt nog 5-7 en dan klinkt het eindsignaal!!

Dunas wint met 5-8 volgens de KNKV, ergens een goal gemist... sorry voor het incomplete verslag!

Lenneke bedankt weer voor het coachen!

Zaterdag 14 oktober om 10 uur speelt Dunas D1 thuis tegen ONDO D2 om het kampioenschap, dat beloofd een spannende pot te worden. Wie wint is kampioen, kom jij kijken?