Ze is al begonnen: Manou van der Wal. Sinds afgelopen week maakt ze deel uit van de selectie. Haar eerste 20 minuten speelde ze afgelopen zaterdag al tegen DSO in Alkmaar. “Het was echt fantastisch”. Deze 20-jarige met heel wat korfbal-ervaring heeft zin in haar Dunas avontuur. En trainer Richard is blij met haar komst.

Goed begin

“Mijn eerste 20 minuten maakte ik afgelopen zaterdag en dat was meteen fantastisch. Ik kreeg gelijk een goede rol in het vak. Ik stond onder de vang en heb geprobeerd zoveel mogelijk 2e kansen te creëren. De coaching was echt goed, langs de lijn en in het vak. En de sfeer in het team is top.”

Even voorstellen

“Ik stel me graag voor aan de leden van Dunas. Hoi, ik ben Manou van der Wal, 20 jaar oud en ik doe de PABO-opleiding bij Inholland Den Haag. Ik heb vanaf mijn jeugd bij GKV Den Haag gespeeld, afgelopen seizoen speelde ik in de selectie. Ik merkte dat ik me meer wil ontwikkelen en binnen GKV vind ik daarvoor nu niet het juiste niveau. Op zoek naar meer uitdaging kwam Dunas op mijn pad. Over Dunas hoor ik veel positieve verhalen, er spreekt ook ambitie en drive uit het Dunas DNA uit om te presteren. Dat spreekt me erg aan. Erg mooi dat er een ontwikkelstrategie ligt. Dat sluit goed aan bij mijn eigen wens om te groeien. En ik merk bij het team een echt winnaarsmentaliteit, die heb ik ook. Ik kijk uit naar het korfballen, maar ook zeker de gezelligheid binnen het team en de vereniging! Verder verwacht ik een mooi seizoen te draaien waarbij ik mijzelf ontwikkelen binnen het team. En waarbij we eruit halen wat er in zit.”

Trainer Richard over de komst van Manou

“De komst van Manou komt op het juiste moment. Nima de Bos zal de komende maanden niet inzetbaar zijn vanwege een buitenlandse trip. Met Manou kunnen we die plek voor de zaalperiode direct mooi invullen, maar we kijken ook naar de langere termijn. Manou past perfect binnen de spelsystemen die wij momenteel spelen. Niet alleen haar lengte, maar ook haar aanvallend vermogen, zorgen ervoor dat zij in diverse rollen goed zou kunnen renderen binnen het team. Daarnaast is het gewoon een gezellige meid die meteen haar draai heeft weten te vinden binnen de ploeg.”