Op 7 oktober stond de return tegen Achilles A1 op het programma. Quinten T. is nog geblesseerd, dus Jens werd deze keer gevraagd om reserve te staan. Bij de thuiswedstrijd snoepte Achilles nog op het laatste moment een puntje mee naar huis. Het beloofde dus weer een spannende derby te worden.

Maar helaas, het was alleen in de eerste helft spannend. Quinten, Hugo, Imke en Celeste namen alle vier de korf van Achilles onder vuur, maar het was Achilles dat effectiever met de kansen omging. Het stond al snel 2-0.

Ook het tweede aanvalsvak, met Marijn, Bram, Amélie en Rosa, kwam tot voldoende kansen, maar toch werd het 3-0, voordat Marijn de eerste van Dunas scoorde. Achilles bleef beter in het benutten van kansen, het werd 4-1 en 5-1, waarna Amélie ook de korf wist te vinden: 5-2. Achilles liep uit naar een ruststand van 7-2.

Werd Dunas weggespeeld? Nee, zeker niet. Dunas gaf goed partij. Dat blijkt alleen al uit de schotenverhouding: 42 van Achilles en 44 van Dunas. Maar slechts twee keer scoren uit 44 kansen maakte dat de wedstrijd halverwege al niet meer spannend was.

Dan hoop je nog even dat de spelers van Dunas in de 2e helft wel op schot gaan komen, maar helaas gebeurde dat niet. In de tweede helft werd het spel van beide ploegen erg slordig, met veel simpel balverlies. De aanwakkerende wind hielp ook niet. In de 2e helft heeft Dunas 33 keer geschoten. Marijn maakte de 9-3, Quinten B. maakte met een stip 10-4 en Jens, die net in het veld gekomen was voor Bram, scoorde de 14-5 , ook uit een stip. Achilles was in de tweede helft heel effectief  en scoorde wel 10 keer uit 32 kansen. Zo werd de eindstand 17-5. Een terechte overwinning voor Achilles, maar wel geflatteerd, want Dunas gaf goed partij tot het einde, maar had het even niet met het schot.

Volgende week de laatste veldwedstrijd, uit tegen KVS. Het zou leuk zijn als Dunas zich kan revancheren voor de nipt verloren thuiswedstrijd. Wel even extra op het schot gaan oefenen, dan maken we vast weer een kans.