Gespannen begon de D1 zaterdagochtend aan hun kampioenswedstrijd thuis tegen ONDO. Via een doorloop kwam ONDO snel op 0-1. De aanval ving goed ballen af, heroverde de bal ook regelmatig, maar de kansen werden helaas niet benut.
Vrij snel na de vakwissel was het Beau die de 1-1 maakte. De verdediging vangt goed af, waarna Anna aangeeft op Luc voor de doorloop en hij scoort de 2-1. Daarna breekt een fase aan waarin ONDO passfouten maakt en kansen mist. De verdediging heeft veel de afvang en bij de middenlijn herovert Mirthe meerdere keren de bal. Via schoten van Luc en Beau lukt het Dunas niet om de voorsprong uit te breiden. Benthe wordt nog als slotoffensief ingebracht. In de laatste seconden voor rust weet ONDO via een doorloop..... niet te scoren gelukkig. Wat een spannende eerste helft, dat belooft wat voor de tweede helft!

Trainer Marijn moest voor zijn eigen wedstrijd helaas weg. Vanwege onze afwezige Mark wordt reserve Sem uit de C3 in het aanvalsvak met Boaz, Lotte en Mirthe gebracht. Via een doorloop brengt Sem de stand op 3-1. Na een aanval met schoten van Sem en Mirthe via de afvang heeft ONDO de bal, waarna Mirthe de bal herovert en tijdens de doorloop wordt aangetikt: strafworp. Helaas mist zij de strafworp en na de afvang is het verdedigd. Tactvolle wissel van de coaches door Kim in het aanvalsvak te brengen voor de Boaz. Waarna Boaz in de verdediging tegenover de ONDO sterspeler wordt gezet. Helaas mist Kim een doorloop.

De laatste 12 en halve minuut breken aan. ONDO brengt via een doorloop de score op 3-2. De spanning bij de ouders neemt toe! Anna geeft aan voor de doorloop op Boaz, wordt getikt: strafworp. Boaz brengt Dunas op 4-2! Helaas wordt fout uitverdedigen afgestraft door ONDO via doorloop 4-3. De spanning neemt weer toe. Benthe wordt in de verdediging gebracht bij Mirthe, Lotte en Kim. Girlpower in het verdedigingsvak! Dani passt op diepgaande, sprintende Beau maar helaas blijft het 4-3. Een schot van ONDO rolt op de bovenrand van de korf..... En gaat er niet in. Zowel het publiek van ONDO als van Dunas roept 'rustaagh', maar het is chaos alom op het veld. Wat een spanning! Het is niet te beschrijven. Benthe zorgt voor verdedigt, maar tijd is het nog niet... ONDO heeft de laatste seconden nog een schot op korf en mist. Als het fluitsignaal klinkt is er applaus, gejuich en zijn er tranen van geluk!

Invallers Sem en Benthe bedankt voor jullie bijdragen deze kampioenswedstrijd!