Bij de thuiswedstrijd tegen KVS werd met 11-13 verloren. De oorzaak lag vooral in een slappe eerste helft van de kant van Dunas. In de tweede helft liet Dunas zien gelijkwaardig aan deze tegenstander te kunnen zijn. Met een beetje meer geluk had een gelijkspel er wel ingezeten. Met Quinten T. nog altijd geblesseerd, werd Sam deze keer gevraagd om reserve te staan.

Dunas had zich voorgenomen scherp te beginnen en dat lukte prima. In een gelijk opgaande eerste helft waren het de KVS-dames die erg trefzeker waren. Ook was KVS zeker niet ongelukkig met enkele beslissingen van de scheidsrechter. Bij een ruststand van 9-7 had Dunas nog alles om voor te knokken.

De tweede helft begon goed voor KVS. Een KVS-dame mocht een stip benutten en even later schoot een KVS-dame de 11-7 binnen, niet lang daarna gevolgd door de 12-7 van een KVS-heer. Vervolgens deden Marijn en Hugo weer iets terug. 12-9.

Vooral de dames van KVS, die ook bij de thuiswedstrijd dodelijk waren met hun schoten, bleven Dunas pijn doen. Met een scoringspercentage van bijna 40% waren de dames uiterst doeltreffend. Het werd 14-9. Bram raakte geblesseerd en werd vervangen door Sam.

Langzaam maar zeker ging bij Dunas de vermoeidheid een rol spelen. De passing werd slechter en daardoor kreeg KVS duidelijk de overhand. Bij de stand van 14-9 scoorde Marijn nog, maar daarna kon KVS vrij gemakkelijk uitlopen naar een 19-10 overwinning. Doelpuntenmakers: Rosa en Bram (1), Quinten B. (2), Hugo en Marijn (3).

Daarmee is KVS terecht kampioen. Zij promoveren op het veld naar de overgangsklasse, maar in de zaal gaan we ze weer tegenkomen. Voor het jonge Dunas-team waren het zes leerzame wedstrijden en kon het zich handhaven in de eerste klasse. Op naar de zaal, waar we beginnen met de Haagse Korfbaldagen.